اخبار و رویدادها

صادرات فرش چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

معاون استاندار، محمدکاظم منزوی شامگاه یکشنبه در کارگروه فرش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: موضوع صادرکننده تخصصی فرش در دستور کار قرار دارد و در این راستا از تجربه صادرکنندگان فرش کشور بهره‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تولید بهینه فرش با ثبت جهانی آن افزود: در این راستا استفاده از رنگرزی ثابت، علم و دانش به‌جا مانده از گذشتگان و آموزش صحیح ضروری است.

منزوی ارتقای سطح آموزش و تامین مواد اولیه مرغوب در فرش‌بافی را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مشکلات حوزه فرش را شناسایی و علاوه بر ارائه راهکارهای کارشناسی رفع آن برای افزایش صادرات فرش تلاش کنند . مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون پنج هزار بازنشسته بیمه قالی‌بافی در استان وجود دارد.

فضل‌الله رحمتی به وجود ۶ هزار و ۳۰۰ بیمه‌شده قالی‌بافی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در این نشست قرار شد افرادی که شرایط را ندارند از بیمه خارج و بافندگان جدید جایگزین آن‌ها شوند. وی افزود: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند هستند که شغل آن‌ها قالی‌بافی است و استانداردهای بافت در طول سال را رعایت می‌کنند.

رحمتی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷ دوره آموزشی با افزون‌بر ۵۰۰ هنرجو از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای قالی‌بافان استان برگزار شده است و تا پایان سال‌جاری ۱۱ دوره دیگر هم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این دوره‌های آموزشی به‌منظور ارتقای سطح دانش قالی‌بافان و هنرجویان برای کیفیت بافت و بازاریابی بهتر با بهره‌مندی از مصالح مرغوب برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به‌کار نخستین کارگزاری شناسنامه‌دار کردن فرش در استان از هفته آینده اظهار داشت: ویرایش و بازنگری مقررات روش‌های صادرات فرش در دستور کار قرار دارد و در این راستا پیشنهادهای این استان به تهران ارائه می‌شود.

رحمتی با اشاره به آغاز طرح دهکده فرش چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸ گفت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح هم‌اکنون در مرحله دریافت استعلام‌های ۱۸ گانه قرار دارد و به‌زودی نهایی می‌شود.

فرش چهارمحال و بختیاری مطابق با معاهده بین‌المللی لیبسون که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به آن ملحق شد، به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۱۲۹۶ نیز لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد. همچنین افزود : چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید : درخواست وزیر صمت برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی

سی پرشیا مگ

منابع : خبرگزاری ایرنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/9239

مطالب مرتبط

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف اردبیل

اعظم قهرمانی

The First International CPersia Photography Award

شفیعی

چهاردهمین المپیاد علمی فرش دستباف در لواسان برگزار می شود

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید