راهنمای خرید

نکاتی در مورد دکوراسیون با فرش های رنگارنگ و طرح دار

فرش های رنگارنگ
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

پهن کردن یا آویختن فرش های رنگارنگ، راهی منحصر به فرد برای گنجاندن هنر، در دکوراسیون خانه است و الگوی خوبی از طرح و رنگ برای آن به ارمغان می‌آورد. اگر مشتاقید نکاتی درباره نحوه استفاده از فرش‌های رنگارنگ و طرح‌دار یا دارای یکی از این دو ویژگی را، در دکوراسیون داخلی بدانید، خواندن این مطلب برای شما مفید است.

یکی از نیازهای امروز همه ما، داشتن زندگی شادتر است. وارد کردن رنگ به زندگی‌مان، می‌تواند به ما احساس شادمانی ببخشد. طرح‌ها هم می‌توانند این نقش را داشته باشند. فرآیند انتخاب طرح و رنگ برای فرش، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز و البته نیازمند دقت است. مهم است فرشی که می‌خرید نیازهایتان را برآورده کند. این نه تنها خواسته شما، که دغدغه فروشندگان فرش هم هست. پس اگر خودتان ندانید از کجا شروع کنید، آن‌ها با پرسیدن چند سوال، پیدا کردن فرشی مناسب را برایتان ممکن می‌کنند. از جمله اینکه: فرش را برای کجا می‌خواهید و انتظار دارید چه تاثیری در آن‌جا بگذارد؟

فرش های رنگارنگ

از کجا شروع کنیم؟

علاوه بر این که طرح و رنگ مناسب فرش و چیدمان درست آن می‌تواند محیطی گرم‌تر و راحت‌تر بیافریند، ظاهر و احساس آن جا را هم بهتر می‌کند و در ایجاد نقطه کانونی فضای‌تان موثر است. فرش همچنین می‌تواند به عنوان عنصری کلیدی در طراحی داخلی شما، در کنار عناصر تزئینی دیگر، به گونه‌ای قرار گیرد که فضایی منسجم ایجاد کند و حال و هوای شما را به کل عوض کند. پس توجه کنید که هنگام انتخاب فرش، به سوال‌های قبل، پاسخ داده باشید.

در دنیای امروز، بسیاری از افراد طرح و رنگ‌های خنثی را انتخاب می‌کنند. این راحت‌ترین راه و انتخاب است. اما هر فضایی، به یک عامل شگفت‌انگیز نیاز دارد. افزودن نقش و رنگ، راهی عالی برای ایجاد شخصیت و نقطه کانونی در هر فضایی است. قطعه فرشی رنگارنگ و پرنقش و نگار می‌تواند آن شگفتی را بیافریند. به بیان دیگر، فضای داخلی شما بدون طرح و رنگ، فاقد شخصیت است و نمی‌تواند بیانگر چیزی درباره‌تان باشد. انتخاب فرش های رنگارنگ و پر نقش و نگار، کار جسورانه‌ای است و شور و نشاط بیشتری به زندگی شما می‌دهد. طرح و رنگ‌های پرجنب و جوش، می‌توانند هر فضایی را شادتر کنند. آن‌ها خلق و خوی شما را بهتر و حس و حال فضای‌تان را تقویت می‌کنند.

فرش های رنگارنگ

نکاتی برای ارتقاء دکوراسیون با فرش‌های رنگارنگ و طرح‌دار

طرح و رنگ فرش می‌تواند آن را به نقطه کانونی یک فضا تبدیل کرده یا با محیط اطراف ترکیب ابجاد کند. همه این‌ها به دکوراسیون بستگی دارد. سبک خود را، ابتدا با انتخاب فرش، نشان دهید. یعنی سعی کنید مبلمان و دکوراسیون فضاها را، بر اساس فرش انتخاب کنید و بگذارید پالت طرح و نقش فرش، انتخاب‌های بعدی شما را در طراحی داخلی تعیین کند. اگر مبلمان و دکوراسیون را خریده‌اید، هنگام خرید فرش، به آن‌ها توجه کنید. نگران نباشید، حتی اگر فرش، آخرین خرید شما بوده و در انتخابش توجهی به بقیه وسایل نداشتید، همچنان می‌توانید با توجه به پالت رنگ فرش جزییات رنگی را به دکوراسیون خود بی‌افزایید و تعادل دلخواه‌تان را ایجاد کنید.

فرش های رنگارنگ

فرم

از نظر بصری، شکل و فرم طرح و نقش فرش، فرصت منحصر به فردی برای بازی با مقیاس فضا به شما می‌دهد. جز این، در میزان تحمل شما تاثیر دارد. برای مثال یک فرش گل‌دار رنگارنگ، می‌تواند خستگی بالا رفتن از پله ها را کم کند.

درجه رنگ

نوع رنگ و درجه رنگی فرش، بر حس و حال، اندازه و میزان روشن بودن فضای شما موثر است. فرش‌های روشن‌تر می‌توانند فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهند. اگر فضای کمی دارید و رنگ اصلی فرش شما تیره است، شاید مفید باشد که سایر وسایل‌تان را از رنگ‌های روشن‌تر فرش انتخاب کنید تا ضمن ایجاد تعادل، فضا را بازتر نشان دهید.

تعادل

برای ایجاد تعادل، یک یا دو رنگ برجسته از فرش را برای پخش کردن در فضای داخلی خود انتخاب کنید. برای مثال زرد درخشان، قرمز پر‌انرژی، سبز بهاری، نارنجی پر اشتیاق، یا آبی دلپذیر. علاوه بر این، خوب است که رنگ‌های تند خود را با رنگ‌های ملایم تر، مانند کرم و خاکستری متعادل کنید. برای تقویت یک عنصر برجسته از طرح یا رنگ فرش، در فضای‌تان، آن را در دکوراسیون خود هم به کار ببرید. برای ایجاد یکپارچگی و انسجام بصری، علاوه بر استفاده از پالت رنگ فرش، از طرح آن هم برای بقیه اجزای دکوراسیون، الهام بگیرید.

همنچنین می‌توانید مبلمان و عناصر دکوراسیون را، با رنگ‌های پایه و برجسته فرش هماهنگ کنید و از سایه‌های رنگی مشابه، برای بقیه اتاق‌ها استفاده کنید. این به تقویت و ایجاد حس و ظاهر منسجم‌تر فضایتان کمک می‌کند. توجه کنید که رنگ و طرح متضاد فرش، در مقایسه با سایر اجزای فضای داخلی‌تان، آن را بیشتر به چشم می‌آورد. تعادل را نگه دارید.

 

شخصیت رنگ

خصوصیت رنگ‌ها و اشکال را در نظر بیاورید. جایی که می‌خواهید فضا را از حالت خشک و صنعتی درآورید، سراغ فرشی با نقش و نگار غنی و پرپیچ و خم بروید. رنگ‌های ملایم‌تر هم، می‌توانند همین تاثیر را داشته باشند. همچنین رنگ آبی. فرش‌های گلدار می‌توانند اتاق شما را با طراوت کنند. اگر مایلید طرح فرش گل‌دار شما با سایر اجزای دکوراسیون‌تان متفاوت باشد، می‌توانید آن‌ها، را بدون طرح و یا راه‌راه، هندسی، خال‌خالی، پلنگی، و چهارخانه انتخاب کنید. تا زمانی که هر یک از این طرح‌ها در یک پالت رنگ مشابه باشند، ترکیب زیبا و هماهنگی دارید.

ترکیب و تطبیق طرح‌ها و رنگ‌ها، می‌تواند باعث افزایش قابلیت‌های طراحی شما شود، اما انجام بیش از حد آن، انسجام فضای شما را از هم می‌پاشاند. نکته مهم این است که طرح‌ها را در کل فضای‌تان جاری نگه دارید، و نه فقط در یک سمت.

همچنین بخوانید: چند نکته در انتخاب رنگ فرش دستباف که شاید نمی‌دانستید

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7591

مطالب مرتبط

هفت نکته مهم در انتخاب و خرید تابلوفرش (قسمت دوم)

شفیعی

چطور با دکوراسیون فرش خانه را مکان شادتری کنیم

اعظم قهرمانی

نکاتی برای چیدمان مبلمان و فرش

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید