بافت و جنسیوتیوبترین ها

موزه ابریشم کومو

موزه کومو
زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

موزه ابریشم کومو تنها موزه در جهان است که کل فرآیند تولید، از کرم ابریشم گرفته تا نخ‌های رنگی،چاپ دستی تا مجموعه‌های مد را به نمایش می گذارد. این موزه دارای ماشین‌آلات، اشیاء، اسناد، نمونه‌ها و ابزار کار از سنت نساجی در کومو ایتالیا است و اقلامی را که به عصر طلایی ابریشم در کومو، جان می‌بخشید؛ جمع‌آوری، نگهداری و به نمایش می‌گذارد.

موزه کومو

زمین این موزه 1000 متر مربع وسعت دارد و نمایشگاه‌های آن فرآیند تولید ابریشم را با رویکردی تاریخی و آموزشی به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، به بازدیدکننده‌گان فرصت داده می‌شود که هم در مورد کل فرآیند و هم در مورد مراحل جزئی تولید ابریشم، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برخی از ماشین‌آلات عظیم اهدا شده به موزه ابعاد دست و پاگیری دارند با این وجود مرمت آن‌ها با حفظ مکانیزم اصلی انجام شده است. همچنین موزه دارای آرشیوها و انبارهایی است که در آن میراثی ارزشمند از ماشین آلات و اشیاء مختلف تولید ابریشم نگهداری می‌شود. موزه کومو نشان دهنده عشق و علاقه به هنر ابریشم با منشأ باستانی است و تمام این میراث فنی و هنری در فضای آموزشی قابل دسترس برای همه، سازماندهی شده است.

موزه کومو

شناخت ابریشم

یکی از اهداف اصلی موزه ابریشم، آموزش دانش و فرهنگ نساجی محلی به افراد مختلف است، تداومی بین دنیای مولد دیروز و مدرسه‌ای که تکنسین‌های آینده دنیای نساجی را آماده می‌کند.

آثار و نمایشگاه پارچه‌ها و مصنوعات نساجی این موزه تجربه‌ای آموزنده است و بالاترین دست یافته‌های صنعت ابریشم کومو در دهه‌های اول قرن بیستم را نشان می‌دهد. آثار نمایش داده شده موزه کومو در سطح جهانی منحصر به فرد است.

همچنین بخوانید: مهمترین موزه های فرش دستباف در جهان (قسمت اول)

سی پرشیا

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

مهمترین موزه های فرش دستباف در جهان (قسمت دوم)

شفیعی

حاج جلیلی؛ مشهورترین تولیدکننده فرش دستباف

اعظم قهرمانی

تجلی شاهنامه بر روی فرش دستباف ایرانی

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید