راهنمای خریدیوتیوبنگهداری و آموزش

نکاتی برای چیدمان مبلمان و فرش

چیدمان مبلمان و فرش
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

دانش و دقت در چیدمان مبلمان و فرش می‌تواند فضای خانه را از مکانی ساده به جایی برای آسایش تبدیل کند. اگر جزو افرادی باشید که به خانواده و دوستان‌تان اهمیت می‌دهید، چیدمان صحیح می‌تواند فضاهایی دنج و راحت برای گپ زدن، دور هم جمع شدن و تماشا کردن برنامه‌های مجبوب‌تان ایجاد نماید. حتما علاوه بر اتاق نشیمن، غذاخوری، خواب و اتاق پذیرایی نیز برای شما حائز اهمین است. فرش‌های دستباف ایرانی برای هر یک از این فضاها معجزه می‌کنند. اما اگر بهترین قالی‌را داشته باشید اما دکوراسیون شما درست چیدمان نشده باشد، فرش آن طور که باید عمل نمی‌کند.

پیکربندی و چیدمان مناسب مبلمان در اطراف فرش، تقریبا برای بیشتر افراد چالش‌برانگیز است. ما قصد داریم برای رسیدن به بهترین چیدمان مبلمان و فرش، چند دستورالعمل ساده را با شما به اشتراک بگذاریم. به طور کلی مهم‌ترین نکته این است که اندازه و طرح فرش و همچنین مبلمان اتاق، باید همه در کنار هم کار کنند. زیبایی‌شناسی، سبک و بافت دکوراسیون شما نیز عاملی است که در همه مراحل چیدمان باید مورد توجه قرار گیرد.

چیدمان مبلمان و فرش

بهتر است آینده‌نگر هم باشید. هوشمندانه‌تر است که به جای انتخاب یک فرش، برای چیدمان اتاق‌های بزرگ، از دو فرش کوچک‌تر استفاده کنید. این کار علاوه بر آن که به شما امکان بیشتری در چیدمان مبلمان‌تان می‌دهد، در صورتی که خانه‌تان اجاره‌ای است و احتمال جابجایی دارید، قابلیت بیشتری برای چیدمان در خانه‌های آینده شما را می‌دهد.

اندازه فضای‌تان را مشخص کنید

یک فرش شاهکار می‌تواند شما را چنان شیفته خود کند که تصمیم بگیرید به هر قیمتی آن را داشته باشید و فضای خود را با آن هماهنگ کنید. این کار امکانات خودش را می‌طلبد. توصیه ما این است که فرش را متناسب با فضای‌تان انتخاب کنید. در این صورت مطمئن باشید که می‌توانید با چیدمان درست آن، هر روز بیش از قبل، از داشتن فرش محبوب‌تان لذت ببرید.

پیش از خرید فرش، جای آن را مشخص کنید. بهتر است نقشه‌ای با چندین چیدمان از نحوه قرار دادن فرش در آن مکان رسم کنید، تا بهترین جا در آن فضا، برای فرش پیدا شود. پس از مشخص شدن اندازه فرش، تصمیم‌گیری شما نیازمند توجه به شکل و سبک فضای‌تان است. شکل‌های رایج و سنتی فرش، مربع و مستطیل است. آنها همیشه انتخابی عالی هستند. با این حال می‌توانید با توجه به فرم اتاقتان، فرش گرد یا نامتقارن بخرید. در این مورد فرش‌های شهری‌باف دست شما را بازتر می‌گذارند.

چیدمان مبلمان و فرش

به نسبت اندازه فرش و مبلمان خود توجه کنید

اندازه فرش را طوری در نظر بگیرید که هنگام نشستن، پاهای‌تان روی فرش باشد. مهم است که مبلمان و پایه‌های صندلی، بیرون از فرش نیفتد یا دست کم پایه‌های جلویی مبل و صندلی‌ها روی فرش باشند. نسبت طلایی بین اندزه اتاق، شکل فرش و سبک دکوراسیون را رعایت کنید.

درباره شکل فرش توجه کنید که فرش مستطیلی به طور کلی برای اتاق و مبلمان مستطیلی بهترین کارایی را دارد. در حالی که فرش و مبلمان مربع یا گرد برای اتاق‌های کوچک یا مربع شکل، مناسب‌ است. فرش‌های گرد همچنین برای وقتی که می‌خواهید کف‌پوش‌هایتان بیشتر به چشم بیایند، یا مایلید مبلمان را گرد بچینید، به ویژه اگر اتاقی کوچک‌تر یا به شکل مربع یا دایره دارید، انتخاب خوبی است.

چیدمان مبلمان و فرش آشپزخانه و اتاق غذاخوری

کلید دکوراسیون اتاق غذاخوری، تطبیق شکل فرش با میز ناهارخوری است. در این صورت چیدمان شما از تناسب درست و تقارن بصری برخوردار خواهد شد. توجه کنید پایه صندلی‌ها حتی در حالت کشیده شده، همچنان روی فرش قرار بگیرد.

در انتخاب فرش و مبلمان آشپزخانه و اتاق غذاخوری علاوه بر موارد بالا، لازم است به فکر تمیز کردن آن‌ها هم باشید. احتمال ریختن اجتناب‌ناپذیر نوشیدنی و غذا و ایجاد لکه‌های احتمالی بر فرش و مبلمان را در نظر بگیرید. چیزی را انتخاب کنید که رنگ ندهند. نیازی نیست به رنگ‌های بسیار تیره یا طرح‌های شلوغ بچسبید، تنها از فرش‌هایی با رنگ بسیار روشن اجتناب کنید. آن‌ها هر لکه‌ای را آشکار می‌کنند و تمیز نگه داشتن‌شان دشوار است.

چیدمان مبلمان و فرش

چیدمان مبلمان و فرش اتاق خواب

سلطان اتاق خواب شما تختخواب‌تان است و محل قرارگیری آن جای فرش شما را تعیین می‌کند. فرش‌ها می‌توانند راحتی بیشتری به اتاق خواب‌های شما بدهند و آن ها را دلپذیرتر کنند. روزهای سرد زمستان وقتی از جای گرم و نرم‌تان بیرون می‌آیید حتما ترجیح می‌دهید که به جای سردی زمین، گرما و راحتی فرش را حس کنید.

مهم‌ترین عامل در تعیین نحوه چیدمان اتاق خواب شما، اندازه تخت‌خواب، مبلمان و فرش شما است. فرش را آن قدر بزرگ نگیرید که باز شدن درها را مشکل کند. بهتر است حداقل 15 سانتیمتر از لبه‌ها فاصله داشته باشد. همیشه می‌توانید یک فرش بزرگ که از اطراف به اندازه کافی با دیوار فاصله دارد انتخاب کنید. در این صورت همه مبلمان و تخت شما روی فرش قرار می‌گیرد پس مطمتن باشید که طرح فرش به اندازه کافی دیده شود.

برای تخت‌خواب‌های سایز بزرگ‌تر، سعی کنید چیدمان اتاق خواب‌تان به شکلی باشد که فرش زیر دو سوم از مبلمان قرار گیرد. این روش به شما کمک می‌کند که میز کنارتخت یا چراغ خواب را در قسمت بالای تخت قرار دهید. اگر اتاق خواب بزرگی دارید می‌توانید کنار مبلمان یا زیر صندلی آرایش خود یک فرش پهن کنید و فضاهای راحت و دنجی بسازید. چنان چه بیرون آوردن و تمیز کردن فرشی که به طور کامل زیر تخت خواب شما نشسته باشد را باعث زحمت خود می‌دانید، پیشنهاد ما استفاده از قالیچه‌های کوچک و کناره در دو طرف تخت است.

چیدمان مبلمان و فرش

چیدمان مبلمان و فرش اتاق نشیمن

برای چیدمان جذاب اتاق نشیمن، مبلمان را اطراف فرش بچینید. همچنین توجه کنید که مقدار مساوی کف‌پوش اطراف فرش شما، در اتاق‌تان تعادل ایجاد می‌کند و فرش‌تان را قابی فرا می‌گیرد. معمولا توصیه می‌شود 30 تا 45 سانتیمتر از کف‌پوش را در معرض دید بگذارید. کلید چیدمان صحیح مبلمان در اطراف فرش این است که فرش را مرکز اتاق در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید: چند نکته در انتخاب رنگ فرش دستباف که شاید نمی‌دانستید

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

5+1 دلیل برای خرید فرش دستباف دست دوم به جای فرش ماشینی

شفیعی

چه فاکتورهایی در قیمت گذاری فرش دستباف موثر است؟ (قسمت دوم)

شفیعی

فرش گرد و رموز نهفته در آن برای چیدمان

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید