Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1350

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1350 : فرش دستباف در طول سالیان متمادی یکی از مظاهر افتخار فرهنگ و همچنین اقتصاد ایران بوده است. از دیربازان این فرش طرفداران زیادی در جهان داشته و در نتیجه صادرات آن تبدیل به بخشی از بازار مهم اقتصادی ایران شده است. زیبایی، کیفیت و اصالت از مهمترین ویژگی‌های فرش‌های ایرانی است.

اما همواره به دلایل گوناگونی میزان صادرات هر سال می‌تواند متغیر باشد. از جمله دلایل مهم می‌توان به روابط سیاسی کشورها، میزان تقاضا و عرضه، محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی و … اشاره نمود. در این میان شاید برای خیلی‌ها دانستن روند سال‌ها گذشته جالب‌توجه باشد.

بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم تا در سی پرشیامگ نگاهی بیاندازیم به میزان صادرات فرش در سال‌های مختلف. برای اولین آمار قصد داریم تا آمار صادرات فرش ایرانی در سال 1350 را مرور نماییم. لازم به ذکر است که آمار زیر بر اساس اطلاعات مربوط به مرکز ملی فرش ایران است که هر ساله میزان صادرات این محصول را اعلام می‌نماید.

فرش دستباف ایرانی در سال 1350

با توجه به قیمت دلار در سال 50 که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش در سال 50 حدود هشتاد و دو میلیون دلار بوده است. این بود آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1350 که میزان قابل توجهی در آن سال را نشان می‌دهد. برای دسترسی به آمار صادرات در سال 1351 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5209

مطالب مرتبط

آیا صادرات فرش ایران به روزهای اوج خودش باز خواهد گشت؟

اعظم قهرمانی

مصاحبه با آقای مهدی خوانساری کارآفرین حوزه فرش دستباف

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید