Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1357

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1357 : در میان تولیدات صنایع دستی مهم ایران، فرش دستباف همواره جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین المللی داشته است و همواره از بخش‌های مهم اقتصاد ایران بوده است. همه ساله بخش عمده‌ای از صادرات محصولات ایرانی را فرش‌های دستباف شامل می‌شده است. زیبایی، دوام و کیفیت، و البته اصالت، از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

میزان صادرات فرش البته در هر سال دچار تغییراتی می‌شود که دلایل متعددی می‌تواند در آن دخیل باشد. از جمله اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به میزان تقاضا و عرضه در بازارهای بین المللی، روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف نیز البته می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. بر اساس ترتیبی که پیش برده‌ایم، در این مقاله قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1357 را مرور کنیم. سالی که در آن انقلاب جمهوری اسلامی رخ می‌دهد و می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد. لازم به ذکر است که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز همه ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1357

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1357

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این موضوع می‌تواند جالب توجه باشد. با توجه به افزایش 43 درصدی قیمت دلار در این سال که نرخ آن را به 100 ریال رساند، میزان صادرات فرش دستباف در سال 1357 حدود پنجاه و دو میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود سه میلیون دلار افزایش داشته است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1357 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به سال 56 افزایش داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1358 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1358

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5287

مطالب مرتبط

مصاحبه با آقای مهدی خوانساری کارآفرین حوزه فرش دستباف

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1360

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1350

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید