Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351: فرش‌های دستباف ایرانی همواره توانسته‌اند چشم جهانیان را به سمت خود بکشانند. این توجه نمود خود را در صادرات و اقتصاد مرتبط با آن نمایان می‌سازد. در نتیجه صادرات فرش در طول سالیان متمادی تبدیل به بخش مهمی از بازار اقتصادی ایران شده است. زیبایی، کیفیت و اصالت از مهمترین ویژگی‌های فرش‌های ایران است.

میزان صادرات فرش دستباف با توجه به دلایل گوناگون می‌تواند متفاوت باشد و هر سال دچار تغییراتی شود. از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به روابط سیاسی کشورها، میزان تقاضا و عرضه، محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی و … اشاره نمود. در این میان شاید برای خیلی‌ها دانستن روند صعودی یا نزولی میزان صادرات در سال‌های گذشته جالب توجه باشد.

بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم تا در سی پرشیامگ نگاهی بیاندازیم به میزان صادرات فرش در سال‌های مختلف. بر اساس آماری که در مطالب گذشته ارائه داده‌ایم، در این بخش قصد داریم تا آمار صادرات فرش ایرانی در سال 1351 را مرور نماییم. گفتنی‌ست که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز هر ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس آمار کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

همانطور که مشاهده می‌نمایید نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این موضوع را می‌توان در بررسی قیمت ارز بیشتر مورد توجه قرار داد. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1351 حدود نود و هفت میلیون دلار بوده است. این بود آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351 که میزان صادرات قابل توجهی در آن سال را نشان می‌دهد.

همچنین برای دسترسی به آمار سال 1352 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1352

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5224

مطالب مرتبط

مصاحبه با آقای مهدی خوانساری کارآفرین حوزه فرش دستباف

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1350

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1355

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید