تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1361

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1361
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1361 : فرش دستباف همواره در میان تولیدات متنوع صنایع دستی ایرانی، جایگاه خاصی در بازارهای ئاخلی و خارجی داشته و از جمله مهمترین بخش‌های اقتصادی ایران بوده است. زیبایی، دوام، کیفیت و اصالت، از جمله مهمترینترین ویژگی‌های این فرش‌ها هستند.

میزان صادرات فرش البته در هر سال دچار تغییراتی می‌شود و دلایل متعددی در آن تاثیرگذار است. از جمله مهمترین دلایل چنین تغییراتی می‌توان به میزان عرضه و تقاضا در بازار، میزان روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. البته دانستن این روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. در این مقاله قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1361 را مرور کنیم. یکی دیگر از سال‌های جنگ تحمیلی که می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد. لازم به ذکر است که این جدول بر اساس آمار مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز همه ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1361

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1361

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات ریالی در این سال نسبت به سال گذشته کاهش بسیار زیادی داشته و به نصف رسیده است. کاهش درآمدهای نفتی، کاهش تولید ناخالص داخلی، افزایش بیکاری، افزایش شدید نقدینگی و تورم به همراه رشد شتابان جمعیت از دیگر مشکلات پیش روی کشور در آن برهه بودند.

با توجه به افزایش مجدد قیمت دلار در این سال به 350 ریال، میزان صادرات فرش دستباف در سال 1361 حدود شانزده میلیون دلار بوده است. این آمار نسبت به سال قبل کاهش بسیار زیادی داشته است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1361 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به سال 60 تفاوت قابل توجهی داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1362 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1362

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5382

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

شفیعی

آیا صادرات فرش ایران به روزهای اوج خودش باز خواهد گشت؟

اعظم قهرمانی

میزبانی شهر کرمان از شرکت های خارجی در عهد قاجار

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید