Image default
اخبار و رویدادها

۸۸۸ نفر در استان همدان مهارت قالی بافی را فرا گرفتند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

همدان- معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در راستای توسعه صنعت فرش دستباف، دوره‌های قالیبافی این اداره کل در حال برگزاری است. سال گذشته، ۸۸۸ نفر معادل ۲۲۲ هزار نفر ساعت در استان این مهارت‌ را فرا گرفتند.

فاطمه آروانه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین مهارت آموزان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و روستاییان، بیشترین افرادی هستند که در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نام نویسی و دوره‌های تخصصی قالیبافی را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۹۷ نفر معادل ۸۳ هزار نفر ساعت، در شهر همدان با شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی، مدرک قالیبافی را دریافت کردند.

آروانه تصریح کرد: دوره‌های مهارت قالیبافی آموزش فنی وحرفه‌ای با همکاری مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی در ۲ حوزه کارگاه‌های «مهارت محور» و «دانش بنیان» برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینانی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند از افزایش قیمت مواد اولیه خبر می‌دهند که موجب بن بست در حوزه حمایت از کارآفرینان می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: فرش دستباف یکی از صنایع سنتی و تاریخی استان همدان است که در راستای ارتقای مهارت های آموزشی ظرفیت و آمادگی افزایش تعداد کارگاه های آموزشی را در استان داریم.

آموزش هدفمند

وی اظهار داشت: با توجه به هویت تاریخی فرش دستباف همدان و همچنین ظرفیت‌های آن در بخش گردشگری و صادرات، باید آموزش‌ها به سمت دانش بنیان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ارائه شود.

آروانه با تأکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین بانوان، افزود: افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهی مهارت آموزشی دریافت کرده و می‌توانند برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارت محور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به سمت تولید حرکت می‌کند که به دنبال آن علاوه بر اشتغالزایی، توسعه اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبع: ایرنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7421

مطالب مرتبط

رنج‌هایی که رج به رج پای دار قالی گره می‌خورد

Fatemeh Shafaghat

رونمایی از برند تجاری صادراتی قالی کلاردشت

اعظم قهرمانی

بیش از ۲ هزار مترمربع فرش دستباف در مهاباد تولید شد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید