اخبار و رویدادها

نرخ قالیشویی در آستانه نوروز

نرخ قالیشویی
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران، عنوان کرده است که در حال حاضر بیشترین قیمت برای فرش ماشینی متری ۳۸ هزار تومان که شامل شستشو، بسته‌بندی و هزینه ایاب و ذهاب است. هزینه خدمات لکه‌گیری توسط قالیشویی‌ها جدا محاسبه می‌شود.

قیمت شستشو برای فرش دستباف که ابریشمی نباشد متفاوت است و از متری ۵۰ هزار تومان تا متری ۱۲۰ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت درج‌شده در نرخ‌نامه کمتر از نرخی است که رئیس اتحادیه عنوان می‌کند.

پیگیری از چند قالیشویی در نقاط مختلف شهر نشان می‌دهد که در حال حاضر آن‌ها بالاتر از نرخ‌نامه اتحادیه در حال ارائه خدمات هستند. برای مثال در حال حاضر نرخ شستشوی فرش ماشینی معمولی در هر متر مربع ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان و اعلاشویی آن ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان است، اما این نرخ برای شستشوی فرش ماشینی به صورت معمولی بیش از ۲۵ هزار تومان و برای اعلاشویی نیز بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است.

مطابق نرخ‌نامه اتحادیه صنف قالیشویان نرخ شستشوی فرش دستباف معمولی در هر متر مربع ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ اعلاشویی آن ۳۸ هزار تومان است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد نرخ قالیشویان سطح شهر بیش از ۶۰ هزار تومان است.

قیمت شستشو موکت نیز طبق نرخ نامه بین ۸۹۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان است، اما این قیمت توسط قالیشویان بیش از ۱۴ هزار تومان نرخ داده می‌شود.

یکی از قالیشویان سطح شهر در پاسخ به در این باره که چرا نرخ اعلامی آن‌ها بالاتر از نرخ اتحادیه است آن را رد کرد و گفت این نرخ را اتحادیه به ما اعلام کرده است.

نرخ قالیشویی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ قالیشویان در آستانه نوروز که تقاضا برای شستشو افزایش پیدا کرده؛ مطابق نرخنامه اتحادیه اجرایی نمی‌کنند؛ این در حالی است که رئیس اتحادیه قالیشویان تهران می‌گوید: همه واحد‌های قالیشویی مجاز طبق نرخ‌نامه و قیمت مصوب باید به مشتری قیمت اعلام کنند و مجوز افزایش قیمت را ندارند. اگر در این خصوص مشتری شکایت کند قالیشویی مجازات می‌شود و مبلغ به مشتری بازگردانده می‌شود. به این شکل نیست که هر واحد قالیشویی قیمت‌ها را بالا ببرد و اتحادیه کاری نکند. حتی اگر قیمت‌های مصوب به ضرر قالیشویی باشد.

او گفته است: نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است، اما با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.

البته نکته مهمی که شهروندان بایستی در نظر بگیرند این است که فرش‌های خود را به دست هر قالیشویی نسپارند. با توجه به افزایش تقاضا برای شستشو فرش و مبلمان در روز‌های پایانی سال بسیاری از فرصت‌طلبان و سودجویان اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی و انواع آگهی‌ها می‌کنند. قیمت‌های پایین نیز شگرد این مجرمان برای فریب مردم است و در نهایت اقدام به سرقت فرش‌ها می‌کنند.

منبع: زنهار نیوز

همچنین بخوانید: برگزاری رویداد نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش آنلاین فرش دستباف

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8991

مطالب مرتبط

نوغان‌داری؛ صنعتی که در سایه غفلت مسئولان از بین رفت

اعظم قهرمانی

چهاردهمین المپیاد علمی فرش دستباف در لواسان برگزار می شود

اعظم قهرمانی

پانصد بافنده ماپوچه در شیلی رکورد جهانی را شکستند

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید