Image default
اخبار و رویدادها

فرش دستباف، مصرف کننده بیش از ۹۰ درصد الیاف پشم داخلی

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ییش از ۹۰ درصد تولیدات داخلی الیاف پشم در فرش دستباف مصرف می‌شود. فرحناز رافع با بیان اینکه الیاف پشم به عنوان مواد اولیه اصلی مورد مصرف در تولید فرش دستباف است افزود: با توجه به ارزش آفرین بودن تولیدات فرش دستباف، پرداختن به منابع تأمین و تولید مواد اولیه آن در کشور، به عنوان یک مزیت نسبی، امری اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به سهل انگاری‌ها، کارشکنی‌ها و نداشتن برنامه ریزی منسجم و همچنین اقدامات جزیره‌ای که در حوزه تولید و تامین مواد اولیه فرش دستباف وجود دارد. رفته‌رفته تامین از داخل با چالش بیشتری روبرو شده و وابستگی به واردات مواد اولیه، روز به روز بیشتر شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اکنون با توجه به وجود میانگین ۴۳/۵ میلیون راس گوسفند در کشور، در سال‌های ۱۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ و تولید متوسط ۱/۲۵ کیلوگرم الیاف پشم از هر راس گوسفند، مقدار پشم تولیدی سالانه برابر ۵۳ هزار تن پشم ناشور است.

وی افزود: در گذشته به علت بالا بودن میزان صادرات فرش دستباف در مقایسه با سال‌های اخیر، میزان نیاز کشور به نخ فرش بیش از ۲۵ هزار تن بود. در حال حاضر مقدار نخ پشمی مورد نیاز سالانه در حدود ۱۲ هزار تن است که ۳۰ درصد آن از خارج تامین می‌شود.

منبع:بازار

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7413

مطالب مرتبط

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از چهل و دو میلیارد تومان

اعظم قهرمانی

هوش مصنوعی نویسنده جدید مجله اینترنتی سی پرشیا مگ

اعظم قهرمانی

رئیس موزه فرش ایران پس از نوزده ماه تغییر کرد.

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید