هنر و رسانه

والتر بی دنی کارشناس مطالعات اسلامی موزه ای و شرق شناسی

والتر بی دنی
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس مطالعات اسلامی، موزه ای، شرق شناسی

والتر بی دنی (walter b denny) دکترای هنرهای زیبا را از هاروارد (۱۹۷۱) دریافت کرده است. فعالیت اصلی وی در زمینه آموزش و تحقیق هنر و معماری جهان اسلام به ویژه سنت های هنری ترکان عثمانی، فرش‌ها و منسوجات اسلامی، تصاویر اسلامی در هنر اروپا و مسائل اقتصادی و حمایت از هنر اسلامی است.

کاتالوگ دو مجموعه مهم هنر اسلامی، که یک مونوگرافی در مورد تاریخ فرش‌های اسلامی و تعدادی مقاله در مورد هنر و شرق‌شناسی عثمانی است از جمله پروژه های او می‌باشد. فصل هنر اسلامی وی در چاپ هفتم تاریخ هنر جانسون در اوایل سال ۲۰۰۶ منتشر شد. او همچنین پروژه عکاسی و اسکن حدود ۱۳۰۰۰ اسلاید رنگی از هنر اسلامی را بر عهده داشته است. که از طریق بنیاد آندرو دبلیو ملون ( Andrew W. Mellon Foundation )  در دسترس است.

والتر بی دنی

استاد ممتاز دانشگاه

والتر تدریس در دوره‌های عالی مطالعاتی هنر اسلامی و اروپایی را مورد توجه قرار داده است. از جمله “بررسی تاریخی هنر فرش شرقی در شرق و غرب و دوره هزار سال شرق‌شناسی در هنر غربی” و “تصاویر و بازتولیدها در تاریخ هنر” است که در آن تاریخ استفاده از تصاویر در این رشته را بررسی می‌کند. همچنین مشکلات عملی به دست آوردن تصاویر برای کارهای علمی، از جمله مسائل مربوط به حق چاپ، عکاسی از هنر، رسانه های الکترونیکی و مجوزهای انتشار می‌پردازد.

والتر دنی جوایز مختلفی را دریافت کرده است. از جمله:

جایزه آموزش و دستاوردهای برجسته در خلاقیت و تحقیقات دانشگاه ماساچوست

دریافت مدال مرکز مطالعات میان رشته‌ای رنسانس ماساچوست

مدال جوزف مک‌مولان از مرکز تحقیقات هنری Near Eastern در سال ۲۰۰۲

جایزه جورج هیویت مایرز برای بورس مادام‌العمر نساجی از موزه نساجی در سال ۲۰۱۰

معرفی به عنوان استاد برجسته تاریخ هنر، توسط هیات امنای دانشگاه ماساچوست در ژوئن سال ۲۰۱۴

والتر بی دنی

والتر به عنوان معتمد موزه نساجی (واشنگتن) خدمت کرده و به مدت سه دهه مسئول افتخاری فرش و پارچه در موزه‌های هنری دانشگاه هاروارد در کمبریج بود. وی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ به عنوان استاد ارشد در گروه هنرهای اسلامی موزه هنر متروپولیتن خدمت کرده است. وی به تکمیل گالری‌های جدید هنر موزه‌های سرزمین‌های عربی، ترکیه، ایران، آسیای میانه و بعدا آسیای جنوبی کمک کرد. وی در حال حاضر ریاست کمیته بازدید از بخش حفاظت از نساجی در موزه متروپولیتن را بر عهده دارد. او یکی از اعضای شورای حکام موسسه مطالعات ترکیه ( واشنگتن دی سی ) است و به عنوان همکار تحقیقاتی چارلز گرانت الیس در فرش‌های شرقی در موزه نساجی فعالیت می‌کند. وی به عنوان مدرس و مشاور موزه‌ها و موسسات در ایالات متحده و خارج از آن فعال است. او با آلیس رابینز، موسیقیدان حرفه‌ای ( ویولن سل ویوولا و ویولا دا گامبا )، ازدواج کرده است. نشانی وب سایت او که به طور مداوم به روز می‌شود در www.wbdenny.com یافت می شود.

همچنین بخوانید: ویلیام موریس و توجه ویژه به تولید فرش‌ های غربی

سی‌پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/6233

مطالب مرتبط

نگاهی به فرش باد ، فیلمی با محوریت فرش دستباف ایرانی

شفیعی

ابوالفتح رسام عرب زاده پدر فرش نوین ایران

اعظم قهرمانی

مصاحبه با پریسا بیضایی : نخ های رنگی فرش در کودکی برایم جذابیت داشت

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید