Image default
اخبار و رویدادها

بررسی موانع صادرات فرش دستباف ایرانی

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس گفت: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست این فراکسیون، موانع صادرات فرش دستباف ایرانی بررسی شد. به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور در تشریح نشست این فراکسیون که با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش برگزار شد، افزود: این جلسه با محوریت استفاده از ظرفیت فرش ایران و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های تجاری فرش دستباف ایرانی برگزار شد.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم گفت: کارشناسان گمرک و کارشناسان حوزه فرش ظرفیت‌های اشتغالزایی، کارآفرینی و ارزآوری این حرفه را بررسی کردند.

وی افزود: همچنین در این جلسه به موضوع بررسی مسائل، مشکلات، موانع و ارائه راهکارهای مناسب در جهت حل مشکل قالیبافان که یکی از اقشار هنرمند اصیل ایرانی هستند، پرداخته شد.

حاجی پور توجه به اتحادیه‌های فرش در سطح کشور، بحث بیمه قالیبافان و ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر را از دیگر محورهای این جلسه برشمرد و گفت: حضور فرش دستباف ایران در عرصه‌های نمایشگاه بین المللی و بازار جهانی به ویژه می‌تواند در حوزه ارزآوری برای کشور و توسعه صادرات نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موارد مطرح شده در این جلسه که از سوی برخی از فعالان این حرفه در حضور وزیر صمت، بیان شد از جانب فراکسیون مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

منبع: بازار

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7435

مطالب مرتبط

فراخوان ملی طراحی تمبر پستی صنایع دستی ورامین آغاز شد

اعظم قهرمانی

برپایی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش در قزوین از ششم تیر

اعظم قهرمانی

کاهش 35 درصدی تولید فرش دستباف مهاباد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید