اخبار و رویدادها

نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در برزیل

نمایشگاه برزیل
زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

نخستین نمایشگاه تخصصی انواع گلیم و فرش دستباف ایرانی با حضور حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف معرفی این هنر اصیل و زیبای ایران به هنرمندان، دانشجویان رشته‌های هنر و علاقمندان و مقامات ایالتی برزیل از چهارم ماه مه 2022 در سائوپائولو برپا شده و به مدت دو هفته ادامه دارد.

حسین قریبی، سفیر ایران در برزیل در جمع گروهی از بازدیدکنندگان گفت، هنر بافندگی نزد ایرانیان است. استفاده از رنگ‌ و طرح‌های مختلف در فرش دستباف هر کدام معانی خاصی با توجه به عناصر فرهنگی و جغرافیایی در ایران دارد.

سفیر ایران در برزیل خاطرنشان کرد، هنر فرش دستباف ایران پدیده‌ای جهانی و فراتر از مرزهای جغرافیایی و تمدنی ایران است که جایگاه خاص خود را در جهان دارد.
بازرگانان فرش دستباف ایرانی از دهه‌ها قبل، تجارت فرش به بزرگترین کشور آمریکای جنوبی را آغاز کردند. امروزه فرش ایرانی برای مردم برزیل شناخته شده است. با توجه به لزوم آشنایی نسل‌های جدید در برزیل با شکوه و زیبایی صنعت کهن فرش دستباف ایران، اهمیت برپایی نمایشگاه گلیم و فرش دستباف ایرانی در سائوپائولو برزیل را دوچندان کرده است.

نمایشگاه انواع گلیم و فرش دستباف ایرانی در سائوپائولو برزیل با استقبال خوب علاقه‌مندان به هنر اصیل ایرانی و هنرمندان برزیلی روبه‌رو شده است.

منبع: ایران پرس

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7602

مطالب مرتبط

افت رتبه جهانی ایران در حوزه فرش دستباف

اعظم قهرمانی

فرش ایران بخشی از سبک زندگی ژاپنی‌ها شده است

اعظم قهرمانی

تندیس چهره جاودان فرش به غلامعلی ملول اهدا شد

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید