Image default
اخبار و رویدادها

احیای نقشه فرش لرستان، اشتغالزایی در حوزه فرش

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با سرمایه‌ گذاری و احیای فرش استان، اشتغالزایی نیز در این حوزه ایجاد می‌شود. به گزارش ایلنا‌، سیروس ابراهیمی در جلسه با سرمایه‌گذار و صاحب نظران در حوزه فرش با بیان این که در فروردین ماه سال آینده سرمایه‌گذار این حوزه در استان حضور خواهد یافت. تا زمینه لازم را برای آموزش نیروهای کار فراهم کند. وی اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته همه افرادی که متقاضی آموزش فرشبافی باشند. از ناحیه دستگاه‌های متولی معرفی شوند تحت عنوان فرشباف طی دوره‌هایی آموزش لازم را طی می‌کنند. افراد پس از کسب مهارت جهت اخذ گواهینامه به مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای معرفی و گواهینامه دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: افراد آموزش دیده طی کارگاه‌های مختلف در نقاط مختلف استان با اولویت اشتغالزایی روستایی به کار گرفته می‌شوند. ابراهیمی ادامه داد: سرمایه گذار مکلف شده است تا کارگاه‌های مورد نظر را دایر و در اختیار کارآموزان قرار دهد.

وی افزود: با توافقی که با بانک پاسارگاد انجام گرفته متقاضیان برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی می‌شوند. و از تسهیلات ارزان قیمت تبصره‌ای بهره‌مند خواهند شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بر اساس این توافق فرش بافان می‌توانند از سرمایه گذار در مقابل کار انجام شده دستمزد روزانه دریافت کنند. یا فرش بافته شده خود را به وی بفروشند.

ابراهیمی با بیان اینکه تهیه لوازم مورد نیاز و مواد اولیه بر عهده سرمایه گذار است. گفت: بازار فروش را نیز سرمایه گذار بر عهده گرفته است. وی، با مهم دانستن احیای نقشه فرش دستبافت لرستان گفت: نقشه فرش‌های بافته شده مختلف خواهد بود. البته اولویت با نقشه فرش لرستان است.

منبع: ایلنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7269

مطالب مرتبط

صادرات ۴ فرش دستباف به مساحت ۲ هزار متر مربع به امارات

اعظم قهرمانی

نمایشگاه صنایع دستی در یزد

اعظم قهرمانی

رنج‌هایی که رج به رج پای دار قالی گره می‌خورد

Fatemeh Shafaghat

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید