Image default
اخبار و رویدادها

هنرمندان فرش دستباف گلستان پارسال ۵۷ هزار متر مربع فرش بافتند

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هنرمندان فرش دستباف گلستان پارسال ۵۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال فرش، تابلو فرش و گبه تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد بیشتر است. وی افزود این میزان تولید فرش ترکمن و فارسی‌باف حاصل فعالیت ۳۸ هزار بافنده است.

وی بر حمایت بیشتر از صنعت اشتغالزا و درآمدزای فرش دستباف گلستان تاکید کرد و افزود: از ابتدای سال مالی قبل در قالب مشاغل خانگی، حدود ۵۰۰ نفر به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و سه پشتیبان به مبلغ ۹ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرش گلستان

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، پیگیری طرح خرید فرش دستباف برای کارکنان، جذب اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان و تامین مواد اولیه موردنیاز را از جمله برنامه‌های مهم این اداره برای رونق صنعت فرش دستباف استان در سال جاری برشمرد.

به گزارش ایرنا، تعداد زیاد هنرمندان گلستان و واحدهای تولیدی، فعالیت شرکت‌های تعاونی فرش دستباف، وجود ظرفیت‌های مناسب نظیر تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر بفرد و تنوع طرح و رنگ و نوع ( فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص ) از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش دستبافت استان گلستان است.

گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال ایران و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد. یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از اقوام مختلف همچون فارس، کتولی، ترکمن ، سیستانی و دیگر قومیت ها هستند.

منبع، ایرنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7279

مطالب مرتبط

حضور سی پرشیا در نخستین رویداد ایده پردازی فرش دستباف

شفیعی

۸۸۸ نفر در استان همدان مهارت قالی بافی را فرا گرفتند

اعظم قهرمانی

هفتمین حراج ملی

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید