Image default
اخبار و رویدادهایوتیوبفرش و تکنولوژی

ارتباط کیفیت و کمیت پشم گوسفندان با صفحه خورشیدی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

زیر پنل‌ها گرد و غبار بسیار کم است و در نتیجه آلودگی پشم تولیدی کاهش می‌یابد.

«مسطح و بزرگ؛ با قابلیت دریافت مقادیر زیادی از نور خورشید»: این‌ها شاخص‌های زمینی است که برای قرار دادن پنل‌های خورشیدی مناسب است. اما در عین حال، دام‌ها هم در چنین زمین‌هایی پرورش می‌یابند. به همین دلیل است که تولیدکنندگان برق خورشیدی اغلب زمین‌های کشاورزی را اجاره می‌کنند تا مزرعه خورشیدی خود را راه‌اندازی کنند.

گرچه انرژی خورشیدی می‌تواند مزایای زیست‌محیطی را داشته باشد؛ اما به قیمت کاهش تولید محصولات کشاورزی. به نظر می‌رسد پرورش هم‌زمان گوسفند در این زمین‌ها می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، بررسی وضعیت دام‌ها طی چهار سال پس از نصب سایت‌های خورشیدی در مزارع «نیو ساوت ولز» استرالیا، نشان می‌دهد که چرای گوسفندان زیر پنل‌های خورشیدی باعث تولید پشم بهتر و بیشتر می‌شود.

کشاورزان این را یک وضعیت کاملا برد-برد به شمار می‌آورند. زیرا گوسفندها به حفظ مراتع و از بین بردن علف‌های هرز کمک می‌کنند تا پنل‌ها کارایی خود را از دست ندهند. پنل‌ها هم با ایجاد سایه، از خشک شدن خاک جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، به گفته برخی از پرورش‌دهندگان دام، چرای گوسفند در مزارع خورشیدی منجر به افزایش کیفیت و کمیت پشم شده است.

چرای گوسفند زیر پنل‌های خورشیدی

تام وارن، کشاورز و دامدار، در همکاری با انجمن پارکز بخش‌هایی از زمین خود را به یک مزرعه خورشیدی اجاره می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰ میش مرینو در میان صفحات خورشیدی چرا می‌کنند. او می‌گوید که اجاره دادن زمینش به مزرعه خورشیدی و چرای گوسفندان در آنجا، باعث افزایش درآمد او شده است. با اینکه میزان پشم تولیدی تغییر محسوسی نداشته، اما کیفیت آن بهبود یافته است.

وارن به «ای‌بی‌سی» گفت: «این به دلیل شرایطی است که گوسفندها در آن زندگی می‌کنند. زیر پنل‌ها گرد و غبار بسیار کم است و در نتیجه آلودگی پشم کاهش می‌یابد و دام‌ها از نور خورشید هم محافظت می‌شوند».

از این گذشته، گله او تقریبا در تمام سال‌های خشکسالی می‌توانست چرا کند، زیرا آبی که صبح‌ها روی صفحه‌های خورشیدی متراکم می‌شد و به خاک می‌چکید، برخی از مراتع را سبز نگه می‌داشت.

در همین حال، یک دلال پشم به نام گریم اوستینی که در یک مزرعه خورشیدی بوده است، گفت که چرای حیوانات زیر صفحات خورشیدی، پشم بسیار بیشتری در اختیارش می‌گذارد.

او افزود: «در واقع بسیار شگفت‌انگیز است. برخی از گوسفندها فوق‌العاده به نظر می‌رسند. پشم آن‌ها تصاعدی در حال رشد است.»

منبع: ایندیپندنت فارسی

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7730

مطالب مرتبط

هنر رنگرزی زنجان بیش از 2300 سال قدمت دارد

اعظم قهرمانی

پانصد بافنده ماپوچه در شیلی رکورد جهانی را شکستند

اعظم قهرمانی

نمایشگاه صنایع دستی در یزد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید