Image default
اخبار و رویدادها

نمایشگاه دستبافته‌های صفوی در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برپا شد

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اردبیل از نمایش دست‌بافته دوره صفوی منسوب به مقصود کاشانی بافنده فرش اردبیل در مجموعه جهانی شیخ صفی به مناسبت روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

فردین عینی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: علاوه بر این دست‌بافته ارزشمند، آثار دیگری همچون خاک هنر، مهر محمد رسول الله (ص)، ظرف وضوی آیت‌الله بروجردی و نقشه‌های فرش عیسی خان بهادری که همه آن‌ها متعلق به دوره صفویه و یا منتسب به پادشاهان صفوی است. در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شوند.

او اظهار کرد: این آثار در رسام‌خانه یا نقاش‌خانه ایل بزچلو در استان همدان نگهداری می‌شوند. تعدادی از آن‌ها هدیه شاه اسماعیل به این ایل به پاس رشادت‌های آن‌ها در جنگ با ازبک‌ها بوده است.

عینی ادامه داد: بمناسبت چهارم مرداد روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی این آثار به اردبیل آورده شده‌. در جنت‌سرای مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده‌ است.

اردبیل خاستگاه صفویه و شیخ صفی الدین اردبیلی بنیانگذار این سلسه در ایران است. چهارم مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز روز اردبیل در تقویم رسمی ایران نامیده شده است.

همچنین بخوانید : ارائه طرح جامع تعهد ارزی فرش دستباف توسط نمایندگان؛ هفته آینده

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8247

مطالب مرتبط

اعطای اعتبارنامه صدور شناسنامه فرش دستباف به سی پرشیا

اعظم قهرمانی

جان تامپسون ، یکی از پژوهشگران نامدار فرش درگذشت

شفیعی

۸۸۸ نفر در استان همدان مهارت قالی بافی را فرا گرفتند

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید