Image default
اخبار و رویدادها

ارائه طرح جامع تعهد ارزی فرش دستباف توسط نمایندگان؛ هفته آینده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

علیرضا پیمان پاک در کمیته فرش دستباف استان اصفهان گفت: نمایندگان فرش دستباف مقرر شد در یک کارگروه تخصصی، پیشنهاد جامعی در حوزه تعهد ارزی فرش دستباف طراحی و در ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی چکش‌کاری شود. با بررسی چند سناریو به شکل تخصصی، در هفته آینده به یک طرح جامعی در این عرصه برسند.

معاون وزیر صمت در کمیته فرش دستباف استان اصفهان اظهار داشت: علاوه بر اینکه در حوزه ورود موقت و مسائل مرتبط با مرمت فرش مصوبه‌ای در کمیته اقدامات ارزی ثبت شده است. بخشی از مسائل فراقانونی است مثل اصلاح قانون گمرک که یک مسئله زمان‌بر است. مقرر شد در ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی این مسائل تعریف و پیشنهاد شود. به مصوبه‌ای که مورد نظر دوستان است، دست یابیم.

وی تعرفه ابریشم را از دیگر مباحث تجارت خارجی حوزه فرش دستباف ذکر کرد و افزود: مقرر شد نمایندگان حوزه فرش طرحی را در این ارتباط تعریف و طی آن دغدغه تولیدکنندگان داخلی ابریشم را رفع کند. بر این اساس تعرفه‌ها اصلاح و تولید با قیمت رقابتی صورت بگیرد و با نهایی شدن طرح، با وزیر جهاد به شور گذاشته شود و به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: کارت بازرگانی نیز از دیگر مشکلات تولیدکنندگان فرش‌دستباف است. این مشکل در شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک‌های صنعتی هم هست. در این ارتباط بسته‌ای طراحی و با در نظر گرفتن تمامی چالش‌ها مصوبه نهایی از هیئت دولت دریافت کنیم.

صادرات فرش اصفهان

محمدمهدی برادران با بیان اینکه صنعت فرش به طور ویژه به بخش خصوصی و دولت بر می‌گردد که پیشنهادات مشخصی در حوزه صادرات آن بر اساس دیده بانی و گزارشات و مستندات دریافتی از استان‌ها تعریف شده است. افزود: با هماهنگی سازمان تجارت در کشور‌های مختلف رایزنی‌ها صورت داده شده و مسئله صادرات فرش دستباف اصفهان را به جد دنبال هستیم.

وی با بیان اینکه به جای پرداخت وام و تسهیلات به تولیدکنندگان فرش از سوی بانک ما این اقدام را صورت دادیم. ادامه داد: شرایط مناسبی برای قالیبافان فراهم نیست و شاهد تخلفات و کم‌کاری‌های زیادی در این عرصه بودیم. هم اکنون شاهد مطالبات خوبی در حوزه حمایت از قالیبافان بودیم و دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف از جمله دانش‌آموزان برگزار شده است. برادران از فعال شدن دفاتر استانی در حوزه‌های مختلف از جمله واردات مواد اولیه، بازرگانی و تخصیص وام و تسهیلات و بیمه قالی‌بافان خبر داد. همچنین افزود: فرش از جایگاه بالایی نسبت به اصناف دیگر برخوردار است.

همچنین بخوانید : نقش برجسته یاشار ملفوظی رتبه برتر و شایسته تقدیر شد

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8229

مطالب مرتبط

بافت سالانه سه هزار و پانصد متر مربع فرش دستباف در ایلام

اعظم قهرمانی

چهاردهمین المپیاد علمی فرش دستباف در لواسان برگزار می شود

اعظم قهرمانی

نمایشگاه قالی ایرانی، راوی فرهنگ و هنر پارسی در سوئیس

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید