Image default
اخبار و رویدادها

معاون گردشگری استانداری فارس: اعطای تسهیلات کم بهره‌، راه نجات فرش ایرانی است

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری با بیان این‌که فرش ایرانی مشکل اساسی در حوزه تبلیغات؛ بازاریابی، بازارسازی و فروش دارد گفت: نظام بانکی می‌تواند با اعطای تسهیلات خرد و کم بهره راه نجاتی برای صنعت فرش ایرانی به ویژه در استان فارس ایجاد کند.

محمد فرخ زاده؛ روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های قالیبافی در شهرک سلطان‌آباد شیراز اظهار کرد: احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مد نظر قرار دادیم. در ارتباط با دیگر هنرهای دستی استان نیز باید رویکرد مشابهی اعمال شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری اضافه کرد: تکمیل چرخه تأمین تا فروش فرش شامل، آماده سازی، تهیه مواد و اجزا تشکیل دهنده، نقشه و بافت، تبلیغات، بازاریابی و بازارسازی و فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرخ زاده تأمین گازوئیل را اساسی‌ترین مشکلات این روزهای رنگرزی‌ها عنوان کرد. و ادامه داد: اعطای تسهیلات ویژه گام موثری در افزایش قیمت فرش دستباف ایرانی و رونق کسب و کار آن می‌باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های تولید فرش استفاده از پسماندهای سایر صنعت‌ها و تشکیل چرخه بازیافت از دور ریز میوه‌ها، گیاهان کوهی، کاه و… برای رنگ آمیزی کلاف‌های تار و پود فرش می‌باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری بر ضرورت تخصیص فضای رایگان ویژه معرفی صنعت فرش در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و ترمینال‌های استان تاکید کرد. و در پایان گفت: کارخانه‌های متعدد و شرایط ویژه بازاریابی و فروش فرش‌های ماشینی، نفس هنر اصیل فرش بافی ایرانی را به شماره انداخته است.

سلطان‌آباد روستایی از توابع بخش مرکزی در ۱۰ کیلومتری شیراز است.

منبع: ایرنا

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

نرخ قالیشویی در آستانه نوروز

اعظم قهرمانی

برگزاری نمایشگاه ملی فرش در تبریز

شفیعی

شانزده اثر نفیس موزه فرش ایران ثبت ملی شد

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید