Image default
اخبار و رویدادها

فرش ایران بخشی از سبک زندگی ژاپنی‌ها شده است

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

سفیر ژاپن در تهران گفت: ایران محل پیدایش فرش‌های دستباف است و گبه در ژاپن بسیار معروف شده است. فرش‌های ایرانی به سادگی جای خود را در سبک زندگی ژاپنی‌ها باز کرده‌اند.

آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در همایش توسعه صادرات فرش ایران با بیان این‌که از سال ۲۰۲۰ این فرصت را داشتم تا با فرهنگ و سنت ایرانی آشنا شوم، گفت: ژاپن و ایران دوستی سنتی طولانی دارند که به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد. وزیر اسبق امور خارجه سال گذشته سفری به ژاپن داشتند که نشان دهنده روابط دو کشور است. نخست وزیر جدید ژاپن نیز دوست ایران است و به عنوان رییس کمیته ایران و ژاپن کار کرده است.

وی گفت: پس کنترل پاندمی سعی کردیم تا تعامل‌جدی تری داشته باشیم. ایران محل پیدایش فرش‌های دستباف است و گبه در ژاپن بسیار معروف شده است. فرش های ایرانی به سادگی جای خود را در سبک زندگی ژاپنی‌ها باز کرده‌اند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده تشابه فرهنگی دو کشور است. سبک زندگی پس از کرونا تغییر کرده است و در چنین شرایطی فرش ایرانی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و استفاده از آن نیز افزایش یافته است. اخیرا برخی آمارها نشان می‌دهد که واردات فرش از ایران به ۱۰ میلیون دلار رسیده که سه درصد واردات از ایران را تشکیل می‌دهد. فرش دستباف ۸۰ درصد این آمار را شامل می‌شود. امیدوار هستیم تا بازار فرش ماشینی نیز توسعه پیدا کند.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید : مدرسه عالی مهارتی صنایع فرش و پوشاک گشایش یافت

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7853

مطالب مرتبط

بافت فرش نفیس جام‌ جهانی فوتبال قطر در تبریز

اعظم قهرمانی

ضرورت توجه و حمایت از بافندگان فرش کردستان

اعظم قهرمانی

احیای صنعت “فرش دستباف ایرانی” نیازمند حضور دانش‌‌ بنیان‌‌ها

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید