Image default
اخبار و رویدادها

فروش فرش بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی به ارزش ۱۵۸ میلیارد ریال

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

فروش فرش بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی ۱۵۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسید.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی‌اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: بانوان سرپرست خانوار این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۲۱ متر‌مربع تولید کردند.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است. افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند. با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط این نهاد طرح و راه‌اندازی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهانه و به‌صورت منظم بر روند بافت آن نظارت می کند. پس از اتمام بافت، فرش ارزیابی و قیمت‌گذاری می‌شود. فرش تولیدی مددجوی زیرپوشش این نهاد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

نخعی بیان کرد: کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود. وی اظهار کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند. بافندگان از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دور‌های مورد حمایت قرار می‌گیرند.

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7221

مطالب مرتبط

کتاب شکار شاهان اثر دکتر سیدطاهر صباحی در ایران منتشر شد

اعظم قهرمانی

رونمایی از قالیچه ابریشمی نفیس منقش به علامت وایپو

اعظم قهرمانی

احیای صنعت “فرش دستباف ایرانی” نیازمند حضور دانش‌‌ بنیان‌‌ها

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید