تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362 : فرش دستباف همواره در میان تولیدات متنوع صنایع دستی ایرانی، جایگاه خاصی در بازارهای داخلی و خارجی داشته و از جمله مهمترین بخش‌های اقتصادی ایران بوده است. زیبایی، دوام، کیفیت و اصالت، از جمله مهمترینترین ویژگی‌های این فرش‌ها هستند.

میزان صادرات فرش البته در هر سال دچار تغییراتی می‌شود و دلایل متعددی در آن تاثیرگذار است. از جمله مهمترین دلایل چنین تغییراتی می‌توان به میزان عرضه و تقاضا در بازار، میزان روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. البته دانستن این روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. در این مقاله قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1362 را مرور کنیم. یکی دیگر از سال‌های جنگ تحمیلی که می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد. لازم به ذکر است که این جدول بر اساس آمار مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز همه ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362

 

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات ریالی در این سال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و حدود دو میلیارد ریال افزایش داشته است. اما در این دوران کاهش درآمدهای نفتی، کاهش تولید ناخالص داخلی، افزایش بیکاری، افزایش شدید نقدینگی و تورم به همراه رشد شتابان جمعیت از مشکلات پیش روی کشور بوده‌اند.

با توجه به افزایش مجدد قیمت دلار در این سال به 450 ریال، میزان صادرات فرش دستباف در سال 1362 حدود شانزده و نیم میلیون دلار بوده است. این آمار نسبت به سال قبل افزایش نسبی داشته است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1362 و همانطورکه ملاحظه می‌فرمایید نسبت به سال 61 افزایش نسبی‌ای داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1362 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1363

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1358

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1357

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید