Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

.صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359 : فرش دستباف در میان تولیدات صنایع دستی مهم ایران، همواره جایگاه خاصی در بازارهای بین المللی داشته است و از مهمترین بخش‌های اقتصاد ایران بوده است. زیبایی، دوام، کیفیت، و البته اصالت، از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

شرایط اقتصادی و سیاسی ایران در سال 59 نیز بسیار تحت تاثیر جریان‌های پس از انقلاب قرار داشت. البته که میزان صادرات فرش البته در هر سال دچار تغییراتی می‌شود و دلایل متعددی در آن دخیل است. از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به میزان عرضه و تقاضا در بازار، روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. دانستن روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. بر اساس ترتیبی که پیش برده‌ایم، در این مقاله قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1359 را مرور کنیم. یکی از سال‌های اوایل انقلاب جمهوری اسلامی که می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد. لازم به ذکر است که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز همه ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته مقداری افزایش ریالی داشته است. اما  آغاز جنگ شرایط را متفاوت کرد. متوسط قیمت دلار در سال 1359 که نیمه ای را در وضعیت عادی و نیمه ای را در جنگ سپری کرد، به 20 تومان رسید. جنگ هم دلیل محکمی بود برای افزایش نرخ دلار و هم کاهش صادرات نفت و در نتیجه کم شدن درآمدهای ارزی کشور از بابت فروش آن. میزان صادرات فرش دستباف در سال 1359 حدود صد و پنجاه میلیون دلار بوده است. این آمار نسبت به سال قبل کاهش 25 درصدی داشته است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1359 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به سال 58 تفاوت قابل توجهی داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1360 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1360

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5325

مطالب مرتبط

آیا صادرات فرش ایران به روزهای اوج خودش باز خواهد گشت؟

اعظم قهرمانی

میزبانی شهر کرمان از شرکت های خارجی در عهد قاجار

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید