راهنمای خرید

پنج دلیل برای اینکه در عید نوروز به عزیزانمان فرش دستباف هدیه بدهیم

هدیه
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

رسم هدیه دادن یکی از روش‌های ابراز علاقه در میان همه مردم دنیاست. این رسم حس مشترکی میان تمام انسان‌ها ایجاد می‌کند. عمل هدیه دادن هم هدیه‌دهنده و هم هدیه‌گیرنده را بسیار خوشحال می‌نماید و باعث ایجاد اثرات روحی مثبتی در افراد می‌شود. فرد هدیه‌دهنده به دنبال نشان دادن قدردانی، همدلی، درک متقابل، احترام و ابراز عشق و علاقه است و فرد هدیه‌گیرنده نیز در نتیجه آن، به این ارزش‌های معنوی پی می‌برد.

گفته می‌شود این رسم برای اولین بار در آیین‌های کهن ایرانی شکل گرفته است. ایرانیان باستان میان دوستان و آَشنایان خود رسم هدیه دادن را رواج دادند و در نتیجه این آیین زیبا نسل به نسل در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف میان مردمان منتقل شده است.

هدیه

یکی از ایامی که مردم ایران به یکدیگر هدیه می‌دهند ایام عید نوروز باستانی است. عیدی دادن و عیدی گرفتن در ایام نوروز، ریشه‌ی دیرینه‌ای دارد و با گذشت سال‌ها و قرن‌ها، هنوز هم این رسم زیبا در میان خانواده‌های ایرانی رواج دارد.

یکی از دغدغه‌های افراد، به خصوص بزرگان خانواده این است که به فرزندان و عزیزان خود چه هدیه‌ای بدهند. بعضی هدیه نقدی در نظر می‌گیرند، اما برخی دیگر به دنبال یک هدیه ماندگارتر می‌باشند. یکی از کالاهای ارزشمند و ماندگاری که می‌توان در نظر گرفت فرش دستباف است. در زیر نگاهی می‌اندازیم به پنج دلیل  برای اثبات این موضوع:

  • ایجاد تغییر و تنوع در چیدمان منزل

تقریبا تمام خانواده‌های ایرانی در واپسین روزهای سال مشغول به خانه‌تکانی و همچنین تغییر در چیدمان منزل می‌شوند. جابجایی مبلمان و فرش‌ها از جمله این موارد است. در صورتی‌که بتوان فرش جدیدی به دکوراسیون اضافه کرد تغییرات بسیار چشمگیرتر خواهد بود. فرش دستباف با طرح و رنگبندی جدید خود می‌تواند حس و حال نو و جدید بودن را به چیدمان منزل هدیه نماید.

  • دوام و ماندگاری طولانی

ماندگاری هدیه و ماهیت یادگاری آن نیز می‌تواند به ارزش‌های آن اضافه نماید. فرش دستباف به واسطه نوع بافت و مواد اولیه به کار رفته در آن دوام و ماندگاری زیادی دارد و می‌تواند سال‌های سال کیفیت خود را حفظ نماید و هدیه‌ای ماندگار و یادگاری ارزشمندی باشد. به ویژه زمانی که پدر و مادرها به فرزندانشان، به خصوص فرزندان متاهل خود، عیدی می‌دهند، فرش دستباف از منظر ماندگاری و یادگاری دیرینه، گزینه فوق العاده مناسبی است.

  • هدیه‌ای نفیس و فاخر

با توجه به اینکه فرش دستباف کالایی هنری و صنایع دستی است؛ هدیه‌ای نفیس، فاخر و چشمگیر محسوب می‌گردد و هر کسی از دریافت آن احساس داشتن هدیه‌ای بسیار ارزشمند را خواهد داشت. این در حالی است که تقریباً با هر بودجه‌ای امکان خرید فرش دستباف یا تابلوفرش دستباف وجود دارد و لزوما هدیه‌ای بسیار گران قیمت نیست.

  • اصالت و هنر ایرانی

یکی از دلایل دیگری که می‌تواند در انتخاب هدیه تاثیرگذار باشد حس اصالت آن کالا است. فرش دستباف نه تنها این حس اصیل بودن را به اطراف خود ساطع می‌کند، بلکه جلوه‌گر هنر ایرانی نیز می‌باشد. هنری که روح دارد. بافنده فرش دستباف گره به گره با فرش زندگی می‌کند و در این مسیر عواطف و احساسات‌شان نیز با آن‌ها همراه می‌شود و انگار روح هنرمند در آن جاری‌ست. به همین دلیل فرش ایرانی یک اثر هنری اصیل است.

  • تنوع بالا در طرح، اندازه و قیمت

یکی دیگر از دلایل مهم در این خصوص تنوع در طرح، رنگ، اندازه و قیمت فرش‌های دستباف است. برای هر بودجه و هر سلیقه‌ای می‌توان گزینه‌ای مناسب از میان فرش یا تابلوفرش دستباف برای هدیه دادن یافت. لذا دست خریدار در انتخاب باز خواهد بود.

این‌ها دلایلی بود که ما برای هدیه دادن فرش دستباف در نظر گرفته‌ایم. شما نیز می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگران در این مورد به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید : 5+1 دلیل برای خرید فرش دستباف دست دوم به جای فرش ماشینی

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/4923

مطالب مرتبط

پنج کاربرد فرش های دستباف بر روی دیوار خانه و محل کار

شفیعی

چند نکته در انتخاب رنگ فرش دستباف که شاید نمی‌دانستید

اعظم قهرمانی

مصاحبه با غلامحسین نیشابوری در مورد چالش های خریداران و فروشندگان فرش

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید