Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356 : فرش‌های دستباف در میان تولیدات مهم ایران، همواره جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین المللی داشته‌اند. این جایگاه ویژه تاثیرات مهمی نیز در اقتصاد کشور گذاشته است. فروش فرش ایرانی همه ساله بخش عمده‌ای از صادرات محصولات ایرانی را شامل می‌شود. زیبایی، دوام و کیفیت، و البته اصالت، از ویژگی‌های مهم و اصلی فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که آمار صادرات فرش در هر سال دچار تغییراتی می‌شود. دلایل متعددی می‌تواند در آن دخیل باشد. از جمله اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به میزان تقاضا و عرضه در بازارهای بین المللی، روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. دانستن این روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف نیز می‌تواند جالب توجه باشد.

در همین راستا تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی داشته باشیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. لذا بر اساس ترتیبی که پیش برده‌ایم، در این بخش قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1356 را مرور کنیم. لازم به ذکر است که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز همه ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات در این سال نیز نسبت به سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته است. شرایط سیاسی آن دوران بدون شک در این کاهش تاثیرگذار بوده است. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1356 حدود چهل و هشت میلیون دلار بوده است. این آمار نسبت به سال قبل حدود بیست و دو میلیون دلار کاهش داشته و رقم بسیار قابل توجهی است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1356 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به دو سال گذشته شیب نزولی داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1357 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1357

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5269

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1358

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

شفیعی

آیا صادرات فرش ایران به روزهای اوج خودش باز خواهد گشت؟

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید