Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1355

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1355 : در میان تولیدات صنایع مختلف در ایران، فرش دستباف همواره جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی داشته است. این جایگاه ویژه همه ساله توانسته تاثیرات مهمی در اقتصاد کشور بگذارد. بخش عمده‌ای از صادرات محصولات ایرانی را فرش دستباف به خود اختصاص داده است. زیبایی، دوام و کیفیت، و البته اصالت، از خصوصیات مهم و برجسته فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

قطعا می‌دانید که میزان صادرات فرش در هر سال دچار تغییراتی می‌شود و دلایل متعددی در آن دخیل است. از جمله مهمترین این دلایل باید به میزان عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی، روابط با کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. دانستن این روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف نیز می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی بیاندازیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های متعدد. در نتیجه بر اساس روندی که پیش گرفته‌ایم، در این بخش قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1355 را مرور کنیم. گفتنی‌ست که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز هر ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1355

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1355

همانطور که در جدول مشخص است نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته است. شرایط سیاسی آن دوران بدون شک در این کاهش تاثیرگذار بوده است. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1355 حدود هفتاد میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود سی میلیون دلار کاهش داشته است که رقم بسیار قابل توجهی است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1355 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به دو سال گذشته شیب نزولی داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1356 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1356

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5271

مطالب مرتبط

مصاحبه با آقای مهدی خوانساری کارآفرین حوزه فرش دستباف

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1352

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید