Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1352

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1352 : فرش‌های دستباف ایرانی در طول سالیان متمادی توانسته توجه جهانیان را به خود جلب کند. تاثیر این توجه را می‌توان در اقتصاد کشور نیز جستجو کرد. جایی که صادرات فرش در طول سال‌های مختلف توانسته بخش مهمی از بازار بین المللی ایران را شامل شود. زیبایی در طرح، دوام و کیفیت در جنس و بافت و البته اصالت، از مهمترین ویژگی‌های فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

میزان صادرات فرش هر سال دچار تغییراتی می‌شود و عوامل مختلفی بر تغییر این روند تاثرگذار است. از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به روابط سیاسی کشورهای مختلف، میزان تقاضا و عرضه در بازار جهانی، محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی و … اشاره نمود. در این میان برای خیلی‌ها دانستن روند صعودی یا نزولی میزان صادرات در سال‌های گذشته می‌تواند جالب توجه باشد.

بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی بیاندازیم به میزان صادرات فرش در سال‌های گذشته. در این مقاله قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1352 را مرور نماییم. گفتنی‌ست که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز هر ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس آمار کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1352

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1352

همانطور که مشاهده می‌نمایید نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته رشد نسبی داشته است. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1352 حدود صد و یک میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود چهار میلیون دلار افزایش داشته است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1352 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید میزان صادرات قابل توجهی در آن سال را نشان می‌دهد. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1353 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1353

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5246

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1360

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1362

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید