Image default
اخبار و رویدادها

نبود نقوش منحصر به‌فرد بزرگترین مشکل صنعت فرش دستباف در اردبیل

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف اردبیل گفت: عدم استفاده از یک نقشه خاص بزرگترین مشکل استان در تولید فرش دستباف است. محمد مبارکی با اشاره به اصالت فرش اردبیل اظهار کرد: ما جزو استان‌هایی هستیم که می‌توانیم ادعا کنیم که تولید فرش از استان اردبیل آغاز شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف اردبیل تصریح کرد: در واقع تولید فرش برای مناطق سردسیر بوده است. وی با بیان اینکه عدم استفاده از یک نقشه خاص بزرگترین مشکل اردبیل در تولید فرش دستباف است. گفت: نقوش خاص منطقه‌ای در اردبیل منسوخ شده است. به همین خاطر فرش‌بافان اردبیلی تمایل زیادی به استفاده از نقوش شهرهای دیگر از جمله تبریز و قم تمایل دارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف اظهار کرد: ما در ارتباط با فرش‌بافان و کارآموزان همیشه تاکید داریم تا از نقوش سنتی خودمان استفاده کنند ولی این امر در حال حاضر محقق نشده است.

مبارکی اظهار کرد: متاسفانه کپی کاری در حوزه فرش دستباف بیشتر شده و فرش‌بافان از نقوش تکراری و کپی برای تولید فرش خود بهره می‌برند.

منبع: بازار

همچنین بخوانید : گلیم خراسان شمالی در نمایشگاه مونیخ آلمان درخشید

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8110

مطالب مرتبط

معاون گردشگری استانداری فارس: اعطای تسهیلات کم بهره‌، راه نجات فرش ایرانی است

اعظم قهرمانی

افتتاح نمایشگاه سراسری فرش دستباف در یزد

Fatemeh Shafaghat

دبیرخانه دائمی فرش در اتاق تبریز تشکیل می‌شود

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید