Image default
اخبار و رویدادها

ضرورت توجه و حمایت از بافندگان فرش کردستان

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

فرش دستباف کردستان به دلیل استحکام بالا و زیبایی و ظرافت خاص طرفداران زیادی در بازار‌های ملی و بین المللی دارد. در صورت حمایت از فرشبافان و فعالان این حوزه، می‌تواند سهم عمده‌ای از صادرات استان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، فرش دستباف کردستان به خاطر نوع طرح، بافت و دوام آن از جمله فرش‌های مشهور جهان به شمار می رود. شهرت فرش‌های سنندج و بیجار به واسطه دستان هنرمند فرشبافان این دیار به دست آمده است.

۵۰ هزار بافنده کردستانی عضو تشکل‌ها و انجمن‌های فرش دستباف، سالانه ۱۸۰ هزار مترمربع فرش روانه بازار می‌کنند. تاکنون ۱۸۵ پروانه بهره‌برداری تولید فرش در استان صادر شده، اما آمار دقیق ازصادرات فرش وجود ندارد.

در کردستان تاکنون ۱۳ هزار بافنده زیر چتر حمایتی بیمه قرار گرفته‌اند موضوعی که بافندگان فرش را راضی نمی‌کند. البته تسهیلاتی هم برای حمایت از بافندگان فرش پرداخت شده که نقطه امیدی برای حمایت بیشتر از فعالان این قشر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7455

مطالب مرتبط

درخشش فرش خراسان‌ شمالی در جشنواره قالی فاخر ایران

اعظم قهرمانی

چهاردهمین المپیاد علمی فرش دستباف در لواسان برگزار می شود

اعظم قهرمانی

نوآوری در پشم چینی

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید