Image default
اخبار و رویدادها

بیش از ۲ هزار مترمربع فرش دستباف در مهاباد تولید شد

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: امسال بیش از ۲ هزار مترمربع فرش در این شهرستان تولید شد که با میزان تولید در مدت مشابه سال قبل برابری می‌کند.

چیا قربانی‌اقدم روز دوشنبه افزود: کاهش صادرات بواسطه شرایطی چون برگشت ارز صادراتی، برخی موانع و نیز تحریم در بحث صادرات این محصول داخلی به همراه افزایش هزینه مواد اولیه و نبود بازار فروش باعث شده است. تا تولید آن در چند سال گذشته با رکود مواجه شود.

وی ادامه داد: برگزار نشدن نمایشگاه‌های داخلی برای عرضه محصولات به مشتریان داخلی و خارجی به علت کرونا نیز از دیگر دلایل رکود اقتصادی حوزه تولید فرش دستباف در این مدت بوده است.

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد اظهار کرد: مهم‌ترین تولیدات فرش مهاباد از نوع تابلو فرش، فرش «افشار» و «درشت‌بافت افشان» است. به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۱۰ درصد تولیدات را شامل می‌شود.

قربانی‌اقدم گفت: هم‌اکنون براساس اقتضای فصلی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه فرش مهاباد فعالیت می‌کنند. یک هزار و ۶۰۰ نفر در این شهرستان نیز زیرپوشش بیمه قالیبافی هستند.

وی یادآور شد: بافندگانی که بیمه ندارند می‌توانند با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از خدمات و مزایای آن استفاده کنند.

آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم تولید فرش دستباف در کشور است. سالیانه حدود ۲۵۰ هزار مترمربع انواع فرش در رج‌های مختلف تولید می‌شود. شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان، تکاب و مهاباد دارای بیشترین بافنده فرش در استان هستند.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید : نوآوری در پشم چینی

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

گزارش اختصاصی سی‌پرشیا مگ از نمایشگاه فرش و کفپوش آلمان (DOMOTEX)

اعظم قهرمانی

شانزده اثر نفیس موزه فرش ایران ثبت ملی شد

شفیعی

فرش قلتوق زنجان ثبت جهانی می‌شود

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید