اخبار و رویدادها

برگزاری دومین جشنواره ملی قالی فاخر ایران در اصفهان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان از برگزاری دومین دوره از جشنواره ملی قالی فاخر با هدف انتخاب و معرفی آثار برگزیده و فاخر کشور در حوزه فرش در اصفهان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید عصاچی یکشنبه در نشست خبری این جشنواره افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره قالی فاخر به اصفهان واگذار شده و این جشنواره هر ساله در این استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: معرفی تنوع و ویژگی های فرش دستباف ایران در سطح ملی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق بافندگان، طراحان، نقاشان، تولیدکنندگان و فروشندگان به تولید و عرضه قالی های فاخر و ایجاد انگیزه برای بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید فرش دستباف با حفظ اصالت قالی و کمک به بازاریابی فرش های تولیدی از اهداف اصلی این جشنواره است.
رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اصفهان با اشاره به روند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ثبت نام این جشنواره به صورت رسمی از امروز آغاز شده است و هنرمندانی که دارای فرش فاخر هستند تا آخر آذر ماه می توانند در سایت جشنواره به نشانی ihcfestival.ir ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: پس از معرفی فرش ها در هر استان و برگزاری داوری اولیه توسط داوران استانی، فرش های قابل عرضه در این جشنواره به اصفهان ارسال خواهند شد و پس از داوری نهایی فرش های که امتیاز قابل قبول را کسب کنند از چهارم تا نهم بهمن ماه در نمایشگاه اصفهان به نمایش گذاشته خواهند شد.
به گفته وی، فرش های فاخر در این جشنواره در هشت رسته و سه گروه فرش های روستایی و عشایری، فرش های شهری باف و فرش های مدرن ارائه خواهد شد.
عصاچی گفت: بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران همزمان با جشنواره قالی فاخر در اصفهان برگزار خواهد شد و در تلاشیم که این فرش های برتر پس از انتخاب، در نمایشگاه های خارجی و بین المللی به نمایش گذاشته شوند تا بتوانیم بازاریابی خوبی برای فرش ها انجام دهیم.
وی بیان کرد: ۲۲۰ هزار بافنده فعال فرش دستباف در استان وجود دارد.

رییس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان یکی از قطب های اصلی تولید هنر صنعت فرش دستباف ایران است.
مژگان ایزدی افزود: بیش از ۲میلیون بافنده فعال فرش در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۲۰ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است.
به گفته وی، تحریم فرهنگی فرش ایران بسیار زودتر از تحریم های اقتصادی و از اوایل دهه هفتاد میلادی شروع شده بود.
وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران در دوره ای به درجه ای از شهرت و عظمت رسیده و ایران را یکه تاز بازار جهان کرده بود ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان بر خود لازم می داند پاسدار این میراث کهن باشد و تا زمان شکوه و رونق با اقداماتی همچون برگزاری جشنواره قالی فاخر از این هنر صنعت حراست کند.
ایزدی گفت: رسالت اتاق بازرگانی، ارائه خدمات به اعضای این اتاق و از جمله فعالان هنر صنعت فرش دستباف است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سی پرشیا مگ

بیشتر بخوانید : نمایشگاه مجازی فرش دستباف اصفهان رونمایی شد

منابع : ایرنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/9187

مطالب مرتبط

قدیمی‌ترین فرش خودرنگ دستباف سنگسری در موزه گرمابه پهنه سمنان رونمایی شد

اعظم قهرمانی

فروش فرش بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی به ارزش ۱۵۸ میلیارد ریال

اعظم قهرمانی

راز فرش مقصود کاشانی رمزگشایی شد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید