راهنمای خرید

چند نکته در انتخاب رنگ فرش دستباف که شاید نمی‌دانستید

رنگ فرش
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

فرقی نمی‌کند که سلیقه شما کدام سبک فرش باشد، اولین عامل در انتخاب فرش، رنگ فرش آن است. مطمئنا همانطور که سلیقه هر یک از ما متفاوت است، سبک و چیدمان خانه‌هایمان هم متنوع است. با این حال چند نکته اساسی وجود دارد که در انتخاب رنگ فرش دستباف به همه سلیقه‌ها کمک می‌کند.

رنگ فرش

با تغییرات زندگی ناشی از کووید، همه ما زمان بیشتری در خانه و با خانواده صرف کردیم و بیش از پیش، به دنبال راه‌های جدیدی برای ایجاد تطبیق‌پذیری، شادی و آرامش بیشتر در خانه‌هایمان هستیم و مایلیم وسایلمان به همان اندازه که کاربردی هستند،خوشایند هم باشند. رنگ بدون شک یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون خانه است. عنصری قدرتمند که می‌تواند اتاق‌های بی‌روح را هویت ببخشد و رنگ زندگی بزند. از این رو مهم است که با دقت انتخاب شود. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین رنگ فرش آورده شده است:

۱. رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید

به طور کلی در نظر داشته باشید که بهتر است فرش‌هایی با رنگ‌های طبیعی انتخاب کنید. رنگ‌های طبیعی ساخته شده از مواد طبیعی، پایه‌های گیاهی یا حیوانی (پوست میوه، پوست آجیل، انواع توت‌ها و گاهی اوقات حشرات) درخشان‌ترین، گرم‌ترین و تیره‌ترین سایه‌ها را ایجاد می‌کنند.

رنگ فرش

کلکسیونرهای دنیا که به دنبال فرش‌های عتیقه خوب می‌گردند، اتفاق نظر دارند که رنگ‌های مصنوعی یا آنیلین را نباید با رنگ‌های گیاهی مقایسه کرد. تفاوت بین درخشش و درخشندگی یک فرش آنتیک با رنگ طبیعی در مقایسه با رنگ یکنواخت و مات که از طریق استفاده از رنگ‌های شیمیایی تولید می‌شود، آشکار است.

۲. به کنتراست توجه کنید

شما نمی خواهید فرش جدید خود را با رنگ دیوار یا کفپوش خانه “تطبیق دهید”. شما می خواهید رنگ فرشی را انتخاب کنید که با خانه هماهنگ باشد و خانواده رنگی مشابهی داشته باشد.

رنگ فرش

هنگام انتخاب رنگ فرش، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا فرش قرار است در کانون توجه اتاق باشد یا فقط می خواهید آن را با دکور ترکیب کنید؟ اگر قرار است فرش در هنگام ورود به اتاق نقطه کانونی اصلی باشد، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که تضاد شدیدی با بقیه رنگ‌های اتاق داشته باشد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید فضایی متعادل در همان تن‌ها ایجاد کنید، رنگی را در مقیاس بقیه اتاق انتخاب کنید.

۳. رنگ‌های گرم، سرد یا خنثی

رنگ‌هایی که در فضای داخلی خود انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارند و بر رفتار و راحتی شما تاثیر می‌گذارند. رنگ‌های گرم محرک هستند، در حالی که رنگ‌های سرد احساس آرامش می‌دهند. ممکن است از مدرسه مقیاس رنگی را به خاطر بیاورید که در آن رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و کرم به عنوان گرم و خاکستری، سبز و آبی به عنوان سرد طبقه‌بندی می‌شوند. حتی اگر فرش فقط یک عنصر دیگر در مجموعه اتاق باشد، به ایجاد حس گرم یا سرد کمک می کند.

رنگ فرش

اگر دیوارهای گرمی دارید، از رنگ‌های خاکی (بژ، کرم و غیره) استفاده کنید. در صورتی که دیوارهای سرد یا خاکستری دارید، از فرشی با رنگ‌های سردتر استفاده کنید. اگر فرشی می‌خواهید که هم با دیوارهای سرد و هم با دیوارهای گرم کار کند، فرش‌های خاکستری را بررسی کنید. رنگ خاکستری (یا در برخی موارد مایل به قرمز) می‌تواند یک رنگ خنثی عالی باشد که هم در خانه‌های با رنگ‌های گرم و هم در خانه‌های سرد به خوبی کار می‌کند.

۴ . رنگ‌های روشن‌تر و تیره‌تر

نکته مهم در مورد رنگ‌های روشن، توانایی آن‌ها در بزرگ‌تر کردن اتاق است. ار سوی دیگر، رنگ‌های تیره‌تر برای پنهان کردن کثیفی عالی هستند. هر چه فرش بیشتر در معرض رفت و آمد باشد، احتمال ریختن چیزی روی آن بیشتر می‌شود. بنابراین یک فرش تیره‌تر انتخاب خوبی برای ورودی یا راهرو خواهد بود. در حالی که فرش‌های رنگ روشن گزینه‌ای عالی برای اتاق خواب هستند.

اتاق‌های تاریک می‌توانند با فرش تیره تاریک‌تر به نظر برسند. از طرف دیگر، یک اتاق روشن و آفتابی، به یک فرش تیره اجازه درخشیدن می‌دهد. افزودن نور بیشتر به اتاقی با فرش تیره هم می‌تواند بدون اینکه فضا خیلی تاریک به نظر برسد، احساس راحتی ایجاد کند.

همچنین بخوانید: راهنمای سریع شما برای اولین خرید فرش دستباف

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7968

مطالب مرتبط

پنج دلیل برای اینکه در عید نوروز به عزیزانمان فرش دستباف هدیه بدهیم

شفیعی

نکاتی برای چیدمان مبلمان و فرش

اعظم قهرمانی

مصاحبه با سید علی آل احمد در مورد چالش های خرید و فروش فرش دستباف

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید