راهنمای خرید

چطور با دکوراسیون فرش خانه را مکان شادتری کنیم

دکوراسیون فرش
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

دکوراسیون فرش: برای اکثر انسان‌ها خانه بهترین جا برای گذراندن زمان است. بنابراین ایجاد فضایی که بخواهید زمانتان را در آن، به شادی بگذرانید، بسیار مهم است. خوشبختانه، برای رسیدن به چنین مکانی، فقط یک فرش فاصله دارید!

فرش ایرانی در ترکیب با سبک‌های مختلف، همیشه در بازی باقی می‌ماند!

فرش دستباف ایرانی می‌تواند فورا به یک جای خسته‌کننده، جان ببخشد! چه شما چیدمان مدرن‌تری را ترجیح دهید یا ظاهری سنتی؛ طرفدار فرش‌های کلاسیک باشید، یا دستبافته‌های عشایری و روستایی؛ پهن کردن یک فرش دستباف ایرانی، در هر جای خانه شما، آن را به جایی که دوست دارید، تبدیل می‌کند.

برای شاد کردن خانه، از کدام اتاق شروع کنیم؟

در مسیر دکوراسیون فرش، راهرو اولین فضایی است که پذیرای افراد در خانه شما است. پهن کردن یک کناره یا قالیچه دستباف ایرانی با رنگ‌های پرجنب‌و‌جوش، می‌تواند نمادی از خوشرویی شما در استقبال از آنان باشد. وقتی در خانه هستیم، بیشترین زمان زندگی خود را چه با دوستان و چه با خانواده، در اتاق نشیمن می‌گذرانیم. جایی که نشان‌دهنده سبک زندگی  و شخصیت ماست. بدیهی است که تزیین این اتاق برایمان مهم است. پس حال که قصد دارید خانه را به مکان شادتری تبدیل کنید، احتمالا بهترین اتاق برای شروع است. صرف نظر از سبک چیدمانی که اتاق شما دارد، فرش ایرانی قدرت سازگاری با آن را داراست.

دکوراسیون فرش

فرش هایی با طرح های هندسی انتخاب کنید

فرش‌های ارزشمند ایرانی، با نقش‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی شده‌اند. مبانی طراحی فرش ایرانی بر الگوهای هندسی استوار است. علاوه بر اینکه بیشتر فرش‌های روستایی و عشایری ایران، دارای طرح‌های به اصطلاح شکسته و نقوش هندسی‌تری هستند. سبک‌های شهری‌باف هم که نقوش گردان و پیچیده‌تری دارند، از همین الگوهای هندسی بهره می‌گیرند. گلیم‌های دستباف ایرانی، فرش‌هایی با طرح‌های گنبدی، هر یک می‌تواند مثال خوبی برای فرش‌های دستباف ایرانی که از الگوهای هندسی تبعیت می‌کنند باشند. این فرش‌ها به دلایل مختلف، از ترکیب رنگ‌های جذاب گرفته تا اشکال هندسی پیچیده گره‌دار، چشم شما را به دنبال خود می‌کشند.

دکوراسیون فرش

دکوراسیون فرش با رنگ‌های پرنشاط

رنگ نقش مهمی در زندگی ما دارد. به ما کمک می‌کند رویدادها را ثبت کنیم، به خاطر بسپاریم و به صورت آگاهانه و ناخودآگاه عمل کنیم. از این رو تمام تعاملات ما با افراد و محیط، می‌تواند به رنگ مرتبط باشد. به جز این، رنگ همچنین این توانایی را دارد که بر خلق و خو، انتخاب‌ها و برانگیختن احساسات ما، تاثیر بگذارد.

وقتی نوبت به دکوراسیون خانه می‌رسد، باید انعکاسی از همه چیزهایی باشد که به ما احساس خوشحالی می‌دهد. پس توجه به رنگ‌ها و سایه‌های رنگی که دوست دارید، سبب می‌شود تا همیشه در فضای خود احساس شادی و آرامش داشته باشید.

سبک و رنگ فرش خانه شما، می‌تواند تاثیر زیادی بر فضای آن داشته باشد. فرش‌هایی با رنگ‌های به اصطلاح پریده، می‌توانند برای چیدمانی رسمی مناسب باشند‌. اما در صورتی که به دنبال ایجاد فضایی شاد هستید، استفاده از فرش دستبافی با رنگ‌های زنده، جذابیت بیشتری به کف می‌بخشد و تقریبا هر محیطی را پر از زندگی می‌کند.

زرد، بی‌شک، شادترین رنگ است. این رنگ، مانند اشعه‌های گرم خورشید، کیفیتی ظریف و درخشان دارد. منبع انرژی آن مثبت است و باعث ایجاد احساس شادی، اشتیاق و اعتماد به نفس بیشتر می‌شود. برای ایجاد فضایی شاد، با فرش دستباف ایرانی، علاوه بر رنگ زرد، پالتی از رنگ‌های قرمز، نارنجی، سبز بهاری، صورتی، آبی آسمانی و یاسی، بهترین انتخاب است. همه این رنگ‌ها را می‌توانید در دستبافته‌های ایرانی پیدا کنید. با این حال، اگر به رنگ‌های سرد و تیره، بیشتر علاقه‌مند هستید، باز هم انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید. شما می‌توانید فرشی با زمینه و یا حاشیه تیره انتخاب کنید که با رنگ‌های روشن و شادتر، متعادل شده‌اند.

دکوراسیون فرش

فرش‌های گل‌دار و طرح‌های افشان را انتخاب کنید

وقتی حتی شاخه‌ای گل، می‌تواند به خانه‌تان شادی بدهد، بی‌شک یک قالیچه گل‌دار رنگارنگ ایرانی می‌تواند روح زندگی را به خانه‌تان بیاورد. در این مورد هم گزینه‌های فراوانی برای انتخاب به سلیقه خودتان دارید. گل‌ها می‌توانند خیلی انتزاعی و یا واقع‌گرایانه باشند، و در هر حال فضایی شاد و عالی برایتان خلق کنند. ببینید شما کدام سبک را دوست دارید. چون هر گل یک بویی دارد! برای مثال: می‌توانید قالی‌هایی در سبک‌های مختلف شهری، یا روستایی و عشایری از کرمان، تبریز، قم، چهارمحال و بختیاری و فارس، انتخاب کنید.

فرشی با طرح درخت زندگی را انتخاب کنید

اگر نقش درخت زندگی را بشناسید، حتما موافق‌اید که نماد کاملی از زندگی و نشاط را در خود جای داده است و اگر با این طرح آشنا نیستید، حتما با شنیدن نامش به وجد آمده‌اید. نگاهی به این نمونه بیاندازید. درخت از متداول‌ترین نقوش قالی‌های ایرانی و از زیباترین آن‌هاست و درخت زندگی، نمادی است از درختی در بهشت که میوه‌هایش سبب جاودانگی می‌شده است.

دکوراسیون فرش

بافندگان این درخت را اغلب در مرکز قالی، در حالی که دو درخت یا دو جاندار، هر یک، از طرفی، آن‌ را محافظت می‌کنند، می‌بافند. بافته‌هایی با این نقش، در هر سبکی که علاقه‌مند هستید، در دسترس است. این نقش در بافته‌های بسیاری مناطق از جمله: ملایر، فراهان، کردستان، قم، اصفهان و کرمان، گاهی تمام فرش را پوشانده و گاهی عنصر تزئین‌بخشی از آن است. برای مثال در بافته‌های بختیاری و یلمه، گاهی در میان طرح‌های قاب‌قابی نشسته و گاهی تمام فرش را آراسته است.

یکی از سبک‌های عشایری و روستایی را انتخاب کنید

همانطور که دیدید در دکوراسیون فرش، در هر سبکی می‌توانید فرش‌هایی بیابید که محیط خانه‌تان را زنده‌تر نماید. با این حال، فرش‌های عشایری و روستایی ایران، پیشنهاد ویژه ماست. آثار آن‌ها در مقایسه با دستبافته‌های سبک شهری‌باف، با الهام مستقیم‌تری از طبیعت پیرامونشان و ذوق سرشار درونی‌شان، بافته شده‌اند. در نتیجه اغلب شادتر هستند.

دکوراسیون فرش

جز این، بافنده ردی از احساسات و بازیگوشی‌هایش را حین بافت بر جای می‌گذارد. می‌توان تصور کرد تماشای آدمک کوچکی که بافنده آن را، یک جای فرش انداخته، یا نام و نشان کسی که گوشه‌ای از آن بافته و حتی رنگی که مخصوصا متفاوت بافته است، بر لبانتان لبخند شیرینی می‌نشاند.

برای آوردن نشاط به خانه‌ات، منتظر نمان. همین حالا یک فرش را انتخاب کن! برای دسترسی به تنوعی از طرح و رنگ اینجا را کلیک نمائید.

همچنین بخوانید : هفت نکته کاربردی در حفظ و نگهداری از فرش دستباف

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

فرش گرد و رموز نهفته در آن برای چیدمان

اعظم قهرمانی

پنج کاربرد فرش های دستباف بر روی دیوار خانه و محل کار

شفیعی

مصاحبه با سید علی آل احمد در مورد چالش های خرید و فروش فرش دستباف

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید