Image default
اخبار و رویدادها

موزه فرش شیروان افتتاح شد

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

موزه فرش شیروان در هفتمین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مدیر کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی در آیین افتتاح این موزه گفت: موزه فرش، موزه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.  فرش‌هایی که در این مکان نگهداری می شود، فرش‌هایی با شاخصه‌های ملی هستند که از موزه فرش به امانت گرفته شده است.

مصطفی پورعلی اظهار داشت: فرش‌های این موزه شامل گلیم و فرش دستباف با قدمت بالا از دوره‌های صفویه، قاجار و پهلوی برخوردار است.  به مردم توصیه می‌شود حتما از این موزه بازدید داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: استان خراسان شمالی از این حیث بسیار حائز اهمیت است، زیرا که نوع فرش و قالیبافی در این منطقه بسیار می‌تواند توسعه پیدا کند. فرش یکی از شاخصه‌های اقتصادی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری این استان است که تاکنون توسعه خوبی داشته است.

در موزه فرش شیروان، ۱۴ تخته فرش از دوران مختلف در ابعاد ۱۷۵ در ۳۵ در معرض نمایش گذاشته شده که مساحت این مکان ۲۰۰ مترمربع می‌باشد و برای تجهیز آن ۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۲۰ هزار بافنده فرش در خراسان شمالی فعالیت می کنند. حتی منحصر به فردترین فرش جهان که همان فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ است در این استان بافته می‌شود.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید : روند تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8469

مطالب مرتبط

مدرسه عالی مهارتی صنایع فرش و پوشاک گشایش یافت

اعظم قهرمانی

نخستین نمایشگاه مجازی ایران با حضور متفاوت سی پرشیا برگزار می شود

شفیعی

۳۵ هزار شغل جدید در حوزه فرش دستباف ایجاد شد

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید