Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1354

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1354 : در میان تولیدات مختلف در ایران، فرش‌های دستباف همواره جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بین المللی داشته‌اند. محبوبیت این کالا همه ساله تاثیرات مهمی در اقتصاد کشور گذاشته است. فروش فرش ایرانی همه ساله بخش عمده‌ای از صادرات محصولات ایرانی را به خود اختصاص داده است. زیبایی، دوام و کیفیت، و البته اصالت، از ممتازترین ویژگی‌های فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

در این میان باید به این نکته اشاره نمود که میزان صادرات فرش در هر سال دچار تغییراتی می‌شود که می‌تواند دلایل متعددی در آن دخیل باشد. از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به میزان تقاضا و عرضه در بازارهای جهانی، روابط کشورهای مختلف، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. البته دانستن روند صعودی یا نزولی و میزان صادرات در سال‌های مختلف می‌تواند جالب توجه باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی بیاندازیم به آمار صادرات فرش ایرانی در سال‌های مختلف. لذا در این بخش قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1354 را مرور کنیم. گفتنی‌ست که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز هر ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1354

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1354

همانطور که مشاهده می‌نمایید نرخ صادرات در این سال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1354 حدود صد و یک میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود سیزده میلیون دلار کاهش داشته است که رقمی قابل توجه است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1354 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نسبت به دو سال گذشته سیر نزولی داشته است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1355 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1355

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5260

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1360

شفیعی

میزبانی شهر کرمان از شرکت های خارجی در عهد قاجار

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1359

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید