Image default
تولید و تجارت

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353 : در میان صنایع دستی گوناگون فرش‌های دستباف ایرانی همواره جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی داشته‌اند. محبوبیت این کالا به قدری بالا بوده که تاثیر آن را می‌توان در اقتصاد کشور جستجو کرد. فروش فرش ایرانی هر ساله بخش عمده‌ای از صادرات محصولات ایرانی را به خود اختصاص داده است. زیبایی، دوام و کیفیت در جنس و بافت، و البته اصالت، از  ویژگی‌های اصلی و مهم فرش‌های دستباف ایرانی هستند.

میزان صادرات فرش هر سال دچار تغییراتی می‌شود و عوامل مختلفی بر تغییر این روند تاثرگذار است. گاه سیر صعودی به خود می‌گیرد و گاه نزولی. از جمله مهمترین این دلایل می‌توان به روابط کشورهای مختلف، میزان تقاضا و عرضه در بازارهای جهانی، محدودیت‌های اقتصادی و … اشاره نمود. در این میان البته دانستن روند صعودی یا نزولی میزان صادرات در سال‌های مختلف می‌تواند جالب توجه باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی بیاندازیم به میزان صادرات فرش ایرانی در سال‌های گذشته. در این مجال قصد داریم تا میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1353 را مرور نماییم. گفتنی‌ست که این آمار بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی مرکز ملی فرش ایران تهیه شده است. این مرکز هر ساله میزان صادرات فرش دستباف را بر اساس فروش به کشورهای مختلف اعلام می‌نماید.

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1353

همانطور که مشاهده می‌نمایید نرخ صادرات در این سال نیز نسبت به سال گذشته رشد جالبی داشته است. با توجه به قیمت دلار در این سال که در حدود 70 ریال بوده است نرخ صادرات فرش دستباف در سال 1353 حدود صد و چهارده میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل حدود سیزده میلیون دلار افزایش داشته است که رقمی قابل توجه است. این بود آمار صادرات فرش در سال 1353 که همانطور که ملاحظه می‌فرمایید آلمان غربی مشتری اصلی آن سال‌ها بوده است. همچنین برای دسترسی به آمار سال 1354 بخوانید : آمار صادرات فرش دستباف در سال 1354

منبع: مرکز ملی فرش ایران

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/5253

مطالب مرتبط

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1360

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1351

شفیعی

آمار صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1356

شفیعی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید