هنر و رسانه

نوآوری هنرمندانه در فرش‌های سازگار با محیط زیست

دستبافته های سازگار
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

طراحانی با رویکرد افزایش آگاهی، فرش‌هایی با طرح‌های نوآورانه و مواد سازگار با محیط زیست طراحی کرده‌اند. این برندها به فرآیندهای پایدار و سازگار با طبیعت متکی هستند و همچنین استفاده از صنایع دستی را ترویج می‌دهند.

این فرش‌های منحصر‌به‌فرد شرحی آگاهی بخش دارند و به فضای‌های مختلف شخصیت می‌بخشند. برای دیدن این مجموعه‌های خارق‌العاده و جذاب با ما همراه باشید.

ونسا باراگائو

ونسا باراگائو، هنرمند حوزه نساجی ساخت ملیله‌ها، قالیچه‌ها و دیوارپوش‌های بی‌نظیر است که در پرتغال زندگی می‌کند. آثار این هنرمند بیشتر زمینه زیست ‌محیطی دارد و به دنبال آثار قبلی خود، بر نگرانی‌های زیست محیطی موجود تاکید می‌کند.

وی فقط از نخ‌های بازیافت شده یا دور ریخته شده برای تولید آثارش استفاده می‌کند. قطعات خود را با دست و با استفاده از تکنیک‌های گلدوزی، قلاب بافی، مکرومه و .. می‌سازد، انواع بافت‌ها را با هم ترکیب می‌کند و دنیای سه بعدی جادویی را در آثارش خلق می‌کند.

محیط زیست

ونسا باراگائو در نزدیکی ساحل بزرگ شد، ارتباط او با اقیانوس الهام بخش کارهایش است. بافت‌های ارگانیک، طبیعت لمسی و لایه‌های باورنکردنی هنر او شبیه و تجسم طبیعت است و زیبایی زندگی در کنار دریا را کاملاً به تصویر می‌کشد.

ونسا پس از سفر به رشته کوهی در شمال اسپانیا، مصمم شد تا برخی از احساساتی را که در آنجا تجربه کرده بود، از اعماق طبیعت به خانه بیاورد. 1000 ساعت طول کشید تا اثرش از 100% پشم بازیافتی تکمیل شود، به این ترتیب “Picos de Europa Rug” متولد شد.

محیط زیست

باراگائو می گوید:پس از بازگشت به خانه، شروع به انجام طراحی‌هایی با الهام از آنچه در آنجا دیده بودم، کردم. رودهای آبی شفافی که در میان کوه‌ها جریان دارند، قارچ‌ها و گیاهان مختلف، این اجزا عناصری بودند که برای انتقال یک احساس احتیاج داشتم؛ احساس در طبیعت بودن.

قالیچه‌های سی دی شان براون

براون می‌گوید: مردم هنوز به اجزای فیزیکی موسیقی اهمیت می‌دهند. این فرش‌ها تجسم مجدد نوستالژی هستند. او در طراحی آثارش به شخصیت، نوستالژی و سلیقه‌ای که معرف صاحب خانه است اهمیت می‌دهد.

محیط زیست

گالری عکاسی پاپ آپ در تورنتو با محوریت آثار شان براون آغاز شده بود، که با شروع همه گیری کرونا، تمرکز براون به خانه معطوف شد. او می‌خواست الهام‌بخش و باانگیزه باقی بماند حتی اگر مجبور باشد برای مدت طولانی در فضای خانه سپری کند.

” قالیچه‌های سی دی” اولین قطعه از لوازم خانگی بود که براون طراحی کرد و در فضای مجازی منتشر شد! فرش‌ها از جنس اکریلیک پرزدار و 100% دستباف (شیوه تافتینگ) هستند.

محیط زیست

این مجموعه زمانی که او در حال تجهیز آپارتمان جدیدش بود جان گرفت. براون برای پیدا کردن فرشی که واقعاً دوستش داشت مشکل داشت و الهام بخش او در حالی بود که به تعدادی سی دی‌ روی میزش نگاه می‌کرد. “آلبوم‌های انتخاب شده برای فرش‌های خانه‌اش بر اساس ترجیحات موسیقی براون و همچنین ظاهر طرح اصلی سی دی طراحی و بافت می‌شوند.

همچنین بخوانید: جایزه محیط زیستی برای فرش‌های تولید شده از پلاستیک‌های بازیافتی

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8828

مطالب مرتبط

موسیقی فرش نوایی دلنشین

اعظم قهرمانی

گفتگو با شیرین صور اسرافیل در مورد مشکلات فرش دستباف

شفیعی

عمواوغلی برند پرآوازه قالی معاصر ایران

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید