اخبار و رویدادها

نخستین جشنواره خلاقیت و نوآوری فرش نوین در یزد برگزار می‌شود

فرش یزد
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره خلاقیت و نوآوری فرش نوین در استان یزد خبر داد.
محمد کاظم صادقیان با بیان اینکه فرش دستباف ناب‌ترین هنر ایرانی و زیباترین شاهکار انسانی است که چشم جهانیان را به خود خیره ساخته است، اظهار داشت: نخستین جشنواره خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد با هدف نوآوری و ارتقای بهره‌وری در صنعت فرش دستباف استان در 4 محور اصلی مواد اولیه، رنگ و الیاف، روکارگیری، شستشو، طراحی و تولید، بازارهای داخلی و بین‌المللی فرش برگزار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد مخاطبین اصلی این جشنواره را تولیدکنندگان، شرکت‌های خلاق، فناور و دانش بنیان، تامین کنندگان مواد اولیه و ماشین آلات و شرکت‌های طراحی و بسته بندی دانست و اظهار داشت: فرش دستبافت به عنوان یک برند ملی، مانند نگینی در میان سایر کالاها در جهان می‌درخشد و همچنین بخشی از رشد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

فرش یزد

صادقیان با اشاره به اینکه در سرتاسرجهان، کشور ما را با نام فرش دستبافت می شناسند، تاکید کرد: در این میان فرش دستباف یزد از نظر کیفیت، زیبایی و نقش و نگار، بی همتاست.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره به دنبال احصای نیازهای فناورانه فرش دستباف و ارائه آن به مخاطبان هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با رویکرد کارآفرینی و استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، آثار مثبت این جشنواره را در صنعت فرش استان یزد مشاهده کنیم.

صادقیان با بیان اینکه این جشنواره 10 اردیبهشت ماه در محل خانه خلاق و نوآوری برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 31 فروردین ماه ثبت نام خود را نهایی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت و همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، مرکز ملی فرش ایران، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف یزد، اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان یزد و خانه خلاق و نوآوری برگزار می‌گردد.

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی نویسنده جدید مجله اینترنتی سی پرشیا مگ

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/9084

مطالب مرتبط

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف

اعظم قهرمانی

حراج کریستیز میزبان شاهکارهای درخشان دوران طلایی هنر ایران

شفیعی

۹۵ درصد پشم تولیدی کرمانشاه از استان خارج می‌شود

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید