انواع فرش

کاربردهای مختلف گلیم در دکوراسیون

گليم
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گلیم دستبافته‌ای بدون پرز و شامل تار و پود است. گلیم‌ها بر اساس شیوه بافت و شیوه پودگذاری دارای دو نوع ساده و پیچشی، و از نظر شکل ظاهری، یک‌رو یا دو رو هستند. در گلیم یک‌رو طرح و نقش‌ها از یک روی گلیم مشخص هستند و از سمت دیگر روی زمین پهن می‌شوند. اما گلیم‌های دو رو از هر دو سمت گلیم طرح واضحی دارند و قابل استفاده‌اند. محبوبیت روز افزون گلیم، آن را به مد روز دکوراسیون داخلی، به ویژه در کشورهای غربی تبدیل کرده است.

گلیم، دستبافته ایده‌آل طراحان داخلی

تطبیق‌پذیری، تنوع طرح و رنگ گلیم‌ها، آن‌ها را مکمل هر سبک طراحی و مناسب هر اتاقی می‌کند. گلیم‌ها که اغلب رنگارنگ و دارای طرح‌های خلاقانه هستند، عمق و جذابیت شگفت‌انگیزی به اتاق‌ها می‌دهند. این عوامل در کنار نمادهای فرهنگی که در نقوش آن وجود دارد، گلیم را برای کلکسیونرهای سراسر جهان محبوب کرده است.

گلیم

قطعا داشتن بک گلیم عتیقه و شگفت‌انگیز، مستلزم پرداخت بهای بیشتری در برابر ارزشمندی آن است. اما دلسرد نشوید، همیشه می‌توانید گلیم‌هایی مقرون به صرفه‌تر، مشابه سبک دلخواه‌تان پیدا کنید. نمونه‌های اقتصادی‌‌تر هم به دکوراسیون شما معنا می‌بخشند.

گلیم‌ها را می‌توان به عنوان کف‌پوش، دیوارکوب، روی مبلمان، رومیزی، روتختی و یا به عنوان روکش کوسن استفاده کرد. همچنین مناسب برای پوشاندن راهرو‌ها و راهه پله‌ها هستند و می‌توانند نقش برجسته کاغذ دیواری را زمین‌گیر کند.

به چیزهای قدیمی جان ببخشید

ممکن است نیمکت یا برخی دیگر از اشیا خانه‌تان قدیمی و فرسوده شده باشند یا این که برخی از آن‌ها دیگر سلیفه شما نباشند. خوشبختانه با گلیم می‌توانید به آن‌ها جان دوباره‌ای ببخشید و دوباره دوستشان داشته باشید. تغییرات جزئی تاثیر زیادی می‌گذارد، هرگز آن‌ها را نادیده نگیرید.

راهروی خود را شگفت‌انگیز کنید

اگر راهرو یا ورودی بلندی دارید، با پهن کردن گلیم، خوش‌آمدگویی دلگرم‌کننده‌ای خواهید داشت.

گلیم

فضاهای تازه بسازید یا آن‌ها را از هم جدا کنید

یک گلیم کوچک می‌تواند گوشه دنجی برایتان بسازد، یا فضاهایتان را از هم تفکیک کند.

به آشپزخانه‌تان چاشنی بزنید

گلیم نه تنها راحتی آشپرخانه‌تان را بیشتر، که آن را خوشرنگ‌تر هم می‌کند، تا با عشق و شادی بیشتری غذا را آماده کنید.

اتاق خوابتان را دنج‌تر کنید

گلیم گرما و راحتی بیشتری به اتاق خواب شما می‌دهد.

گلیم

حمام منحصر بفرد خلق کنید

یک گلیم کنار وان حمام خود اضافه کنید تا ظاهر حمام شما به سرعت بهتر شود و تمیز‌تر بماند.

آن را به دیوار آویزان کنید

 گلیم‌ها نه تنها روی زمین شاهکارند، بلکه تزئینات دیواری شگفت‌انگیزی نیز هستند. می‌توانید آن‌ها را روی دیوار کنار تخت یا مبل یا راهرو آوریزان کنید.

روکشی از گلیم به بالش و کوسن کف بکشید

بالش‌های کف بسیار راحت و شیک هستند و بر زیبایی خانه شما می‌افزایند. اگر خرید گلیم برایتان مقدور نباشد، آن‌ها حس و حالش را به خانه‌تان می‌آورند.

گلیم

برای کودکانتان مخفیگاه بسازید

بچه‌ها عاشق بازی کردن و قایم شدن هستند. با چند تکه چوب و کمی پارچه برایشان مخفیگاه بسازید و با یک گلیم، جای مخفی شدن را دوست داشتنی‌تر و راحت‌تر کنید. آن را در اتاق بازی‌شان پهن کنید و ببینید چطور به اسباب بازی راحت‌شان تبدیل می‌شود.

تراس افسانه‌ای بسازید

کافی‌ست به تراس، بالکن یا فضای بیرونی خانه‌تان یک گلیم اضافه کنید تا گوشه‌ای عالی برای تماشای بهار، سرو نوشیدنی لیموناد با یخ در روزهای گرم تابستان، گوش دادن صدای پاییز و نوشیدن قهوه در زمستان بسازید.

اصول زیبایی‌شناسی را در نظر بگیرید

هارمونی و تضاد دو اصل اساسی زیبایی‌شناسی هستند که عموما توسط طراحان داخلی رعایت می‌شوند. برای ایجاد هارمونی دکوراسیون با استفاده از گلیم، کافی‌ست حداقل یکی از رنگ‌های گلیم در جای دیگری از اتاق نیز وجود داشته باشد.

اگر چه به طور معمول، رنگ‌های اصلی گلیم برای تطبیق رنگ در نظر گرفته می‌شوند، اما می‌توان با تطبیق رنگ‌های فرعی گلیم با طرح فرعی اتاق، جلوه‌های بسیار هماهنگی ایجاد کرد. با این حال، ایجاد هماهنگی با رنگ غالب گلیم و رنگ‌های اتاق فرعی نیز ممکن است. بنابراین اصل اساسی این است که حداقل یک رنگ گلیم، با یک رنگ اتاق مشترک باشد. از طرف دیگر، اگر به تضادها علاقه دارید، یک فرش گلیم روشن می‌تواند برای اتاقی که طرح رنگ غالب آن ملایم است ایده‌آل باشد.

همچنین بخوانید: گلیم شیرکی پیچ یا شیریکی پیچ و ویژگی های آن

سی پرشیا

آدرس کوتاه: Generating...

مطالب مرتبط

فرش بیرجند از افول تا پروازی دوباره

اعظم قهرمانی

ویژگی های فرش لیلیان از منظر طرح و رنگ

شفیعی

فرش گرد و رموز نهفته در آن برای چیدمان

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید