Image default
اخبار و رویدادها

صنعت فرش دستباف نیازمند خلاقیت و نوآوری است

زیر یک دقیقه زمان برای مطالعه

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که فرش ماشینی با طرح‌های مشابه فرش دستباف تولید می‌شود. استفاده از فناوری، دانش، خلاقیت و نوآوری در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش فرش دستباف، می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای این صنعت توانمند ایجاد شده است را حل کند.

علیرضا زندیان شامگاه روز شنبه (۲۷فروردین) در جلسه کارگروه فرش که در سالن جلسات فرمانداری برگذار شد. جایگاه فرش دستباف و نقش آن در اقتصاد کشور را بر همگان عیان دانست. و افزود: ۶۰ درصد از فرش تولیدی دستباف کشور صادر می‌شود و بیشترین سود نیز نصیب تجار می‌شود.

وی تصریح کرد: فرش بیجار جدای از اینکه زینت‌بخش خانه‌های کردستان و ایرانیان است در بازارهای اروپایی و امریکایی با استقبال خوبی روبروست.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر نیز گفت: سعی می‌کنیم با دعوت از اتاق بازرگانی کشورهای همسایه از جمله کشور قطر جهت معرفی فرش بیجار و رایزنی‌های اولیه برای صادرات فرش به این کشور اقدامات لازم انجام گیرد.

زندیان گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه برعلیه جمهوری اسلامی ایران و کمرنگ شدن صادرات فرش باید بازار داخلی را دریابیم. تغییر مطابق سلیقه مشتری داخلی شامل این اقدامات میتواند باشد.

در پایان این جلسه فعالان عرصه فرش و مدیران دست اندرکار به بیان مشکلات، نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار پرداختند.

منبع: ایسنا

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/7354

مطالب مرتبط

نمایشگاه قالی ایرانی، راوی فرهنگ و هنر پارسی در سوئیس

اعظم قهرمانی

صادرات فرش چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

Fatemeh Shafaghat

چهاردهمین المپیاد کشوری فرش دستباف در تهران برگزار می شود

اعظم قهرمانی

ارسال نظر

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تایید بیشتر بخوانید