کاهش ۸۵ درصدی صادرات فرش دستباف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتحادیه تعاونی‌های روستایی فرش دستباف استان اصفهان ضمن تاکید بر لزوم حذف پیمان‌سپاری حوزه فرش دستباف گفت: حوزه فرش دستباف با کاهش ۸۵ درصدی صادرات رو به رو است.
علی شهبازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 270 هزار خانوار در استان اصفهان دارای کد شناسایی هستند، اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون نفر در استان اصفهان در حوزه بافت فرش دستباف مشغول هستند.

وی با بیان اینکه فرش دستباف طی چند سال گذشته مورد تحریم قرار گرفته است، افزود: در این شرایط میزان صادرات فرش دستباف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. و از طرف دیگر نیز فرش دستباف در استان اصفهان نیز دچار خود تحریمی شده است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های روستایی فرش دستباف استان اصفهان اضافه کرد؛ 10 الی 12 درصد از جمعیت کشور در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در حوزه فرش دستباف فعال بودند، ابراز داشت: متاسفانه با عدم توجه به این حوزه شامل کاهش حضور فعالان در عرصه فرش دستباف بودیم. باید پیمان‌سپاری حوزه فرش دستباف برداشته شود، این موضوع به دلیل آن است که بتوان در حوزه صادرات فرش دستباف فعال شد و دولت در این زمینه باید تدبیری بیاندیشد تا مشکلات برطرف شود.

شهبازی گفت: در حوزه فرش دستباف با تخصیص 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌توان یک شغل ایجاد کرد، تصریح کرد: ما در بحث صادرات فرش دستباف طی چهار سال گذشته از دو میلیارد و 500 میلیون دلار به 100 میلیون دلار رسیده ‌و از این رو بالغ بر 85 درصد کاهش صادرات داشتیم.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از فرش تولیدی در سطح کشور صادراتی است، تاکید کرد: لازم است برای نجات این فرهنگ و سنت چاره‌اندیشی شود در حالی که ایران تاکنون در بحث کیفیت حرف اول را در بازار جهانی می‌زند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید: افتتاح باغ موزه فرش دستباف کرمان

سی پرشیا مگ

آدرس کوتاه: https://www.cpersia.com/mag/fa/8914

مظالب مرتبط

نشست های تخصصی قالی‌های تصویری دوره قاجار در موزه فرش ایران

افتتاح نمایشگاه سراسری فرش دستباف در یزد

صادرات فرش آذربایجان‌غربی به ۱۵ میلیون دلار رسید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. بیشتر بخوانید